تحلیل تکنیکال طلا جهانی

تحلیل تکنیکال طلا جهانی

تحلیل تکنیکال طلا جهانی

احتمال اصلاح قیمت در انس جهانی با توجه به آرایش نموداری قیمت طلای جهانی افزایش پیدا کرده است. در این مقاله ی تحلیلی با توجه به شرایط نمودار طلای جهانی، قیمت جهانی طلا تحلیل شده است.

طلا یا انس جهانی در آخرین رالی رشدی خود بازده 20 درصدی را از خود به جای گذاشته و از حدود 1620 دلار برای انس به 1930 دلار در هر انس رسیده است. اما اکنون با توجه به آرایش نمودار طلای جهانی، احتمال اصلاح انس از این محدوده ی قیمتی بالا رفته است.

در تحلیل نمودار طلای جهانی با استفاده از ابزار اندروز ملاحظه می کنیم که قیمت این دارایی در گذشته در برخورد به باندهای چنگال اندروز صعودی واکنش نشان داده است. حالا قیمت انس جهانی به خط میانی چنگال اندروز صعودی برخورد کرده است و با توجه به رفتار گذشته ی طلای جهانی می توان انتظار داشت که قیمت از این محدوده اصلاح کند و به سمت پایین حرکت کند.

از سوی دیگر اگر نمودار انس را از منظر فیبوناچی ریتریسمنت بررسی کنیم متوجه می شویم که قیمت طلای جهانی به محدوده 61.8 درصد فیبوناچی ریتریسمنت رسیده است. همانگونه که می دانیم این سطح از فیبوناچی ریتریسمنت می تواند محدوده مقاومتی جدی برای انس جهانی باشد.

همچنین بررسی تاریخچه ی رفتار قیمتی انس جهانی نشان می دهد، قیمت همواره به محدوده 1920 دلار واکنش نشان داده است. اگر روند حرکتی صعودی بوده باشد، 1920 دلار به عنوان مقاومت استاتیک عمل کرده و اگر روند حرکتی نزولی بوده باشد، این سطح قیمتی به عنوان حمایت استاتیک عمل کرده است. به همین دلیل قیمت 1920 دلار به صورت تاریخی نقش حمایت یا مقاومت استاتیک را دارد و در حال حاضر نیز قیمت انس جهانی در روند صعودی به آن برخورد کرده است.

از سوی دیگه اندیکاتور RSI برای قیمت طلای جهانی در محدوده بیش خرید قرار گرفته است. معمولا قیمت به محدوده های بیشینه این اندیکاتور در تایم فریم روزانه حساس بوده است و رفتار قیمتی به این سطح از اندیکاتور واکنش نشان داده است. بررسی روند حرکتی اندیکاتور RSI نیز نشان می دهد، این اندیکاتور در رالی اخیر یه روند صعودی دارد و شکست خط روند ترسیمی این اندیکاتور می تواند نشانه شروع اصلاح قیمت باشد. البته آرایش کندلها در این محدوده از اهمیت بالایی برخوردار است و می تواند میزان صحت تحلیل فوق را نشان دهد.

نتیجه گیری: با توجه به موارد ذکر شده در تحلیل فوق می توان گفت احتمال اصلاح در قیمت طلای جهانی بعد یک رالی 20 درصدی بالا رفته است و می تواند انتظار داشت قیمت انس از این سطح در کوتاه مدت کاهش داشته باشد.

امتیاز شما به این مطلب
میانگین امتیاز ها از 29 نفر 4.8/5
آخرین مقالات
نظر خود را با ما در میان بگزارید

بخش نظرات
  1. سلام
    خیلی ممنون از مطالب خوبی که می‌گذارید.
    اگر مقدور بود عکس رو هم به گونه‌ای در سایت قرار دهید که میشد روی آن کلیک کرد و با جزئیات آن را مشاهده کرد، عالی میشد.

    • سلام ممنون از شما . حتما اصلاح میکنیم .

  2. ممنون ازتحِلیل علمی وروان شما

    • ممنونیم از توجه شما