تحلیل تکنیکال سهام لطیف

تحلیل تکنیکال سهام لطیف

تحلیل تکنیکال سهام لطیف

یک سالی است که از عرضه اولیه ی لطیف گذشته و به نظر می رسد که قیمت در حال تطبیق خود در یک کانال صعودی است ، کانالی که توانسته به دفعات به سطوح آن واکنش نشان دهد و به اعتبار آن بیافزاید . خریداران در آخرین تلاش خود توانستند قیمت را از محدوده ی 2900 به 4400 تومان برسانند که حدودا 3 ماه به طول کشیده و سپس تصمیم به شناسایی سود کردند .

تقریبا 2 ماه و نیم است که قیمت در حال اصلاح بوده که حوالی 3650 تومان آرام گرفته است . این محدوده با حمایت استاتیک ، محدوده اصلاحی 50 درصد فیبوناچی و کف کانال فرضی هم پوشانی دارد که محدوده ی حمایتی قدرتمندی را برای این سهم رقم زده است .

همانطور که می دانیم در نسبت های طلایی فیبوناچی 50 درصد وجود ندارد اما به دلیل تقارن و توازنی که ذهن انسان به آن علاقه مند است به نظر می رسد در گذشته نسبت 50 درصد محدوده ی جذابی بوده که معامله گران به آن واکنش نشان داده اند .

 در ادامه ی تحلیل نمودار لطیف اندیکاتور ها در گام آخر قیمت که از سقف کانال به کف کانال اصلاح کرده است ، تضعیف فروشنده را نشان می دهند که نکته مهمی است. در سطح حمایتی مستحکمی که ایجاد شده فروشنده ضعیف شده است اما همچنان زمان خرید نرسیده است .
در صورتی می توان با نسبت ریسک به ریوارد معقول دست به خرید زد که تریگر خرید صادر شود . تریگر خرید زمانی صادر می شود که خریدار وارد سهم شود ، در این صورت حد ضرر خود را پایین گام اصلاحی ( حوالی 3500 تومان ) قرار داده و با هدف 5000 تومان وارد خرید سهم می شویم . به این شکل با ریسک منطقی به دنبال کسب سود از این سهم خواهیم بود.
هدف قیمتی 5000 تومان از یک مقاومت استاتیک ، نسبت 100 درصد فیبوناتچی و سقف کانال به دست آمده است که به اعتبار این هدف قیمتی کشف شده می‎‎ افزاید.
نسبت ریسک به ریوارد یکی از نسبت های مدیریت سرمایه است که باید تمام معامله گران به آن دقت کنند. این نسبت کمک می کند که در صورت تحمل یک واحد ریسک در یک معامله به دنبال چند واحد سود خواهیم بود.

امتیاز شما به این مطلب
میانگین امتیاز ها از 4 نفر 4.5/5
آخرین مقالات
نظر خود را با ما در میان بگزارید