تحلیل بازار امروز 3 مرداد 1402

تحلیل بازار امروز 3 مرداد 1402

تحلیل بازار امروز 3 مرداد 1402

ضعیف در رشد قوی در افول

متاسفانه سمی شدن بازار باعث شده است، واکنش به اخبار مثبت خفیف و واکنش به اخبار منفی شدید باشد. منظور از اخبار، اخبار واقعی و قطعی است. مثلا کاهش حاشیه سود یک شرکت یا صنعت در فصل بهار خیلی جدی گرفته می شود و اصلاح قابل توجه اتفاق می افتد اما در مقابل واکنش به یک تحول مثبت با عکس العمل بسیار محدود مواجه می شود. این هم از نتایج ریسک گریزی و دوری از ابهام است و نمی توان هم به آن انتقاد کرد. ارزش معاملات خرد هم در حدود 5000 میلیارد تومان بود که نشانه ی تداوم رکود است.

بازار سخت

بازار مجددا سخت شده است. در واقع همین بیش واکنشی در فروش و کم واکنشی در خرید باعث شده است گام های سود از گام های ضرر کوتاه تر باشد و اشتباه در انتخاب سهم یا قیمت خرید منجر به ضرر بیشتر نسبت به سود در تصمیمات درست شود. انتظار ما این است که رفته رفته این رفتار اصلاح شود و شاهد تعادل در واکنش ها باشیم و به همین دلیل هم انتظار داریم مردادماه بازار حداقل در برخی سهم ها بازده دهد.

اما اگر این رفتار اصلاح نشود، این انتظار فیل خواهد شد و ممکن است بعد از چند روز شاهد پشیمانی کامل خریداران از خرید باشیم. در حال حاضر زهر جو صنایع بزرگی مثل پالایش و خودرو و پتروشیمی گرفته شده است. اگر مدتی زهر جدید به بازار تزریق نشود رفتار مثبت و منفی متعادل خواهد شد. اگر این سخنگوی دولت را یک ماه دیگر بفرستند مکه، شاید کسی نباشد که زهر تزریق کند

بازی درآوردن

یک هفته ی گذشته یکی از سهم های بزرگ بازار با شایعه گزارش میاندوره ی خوب چند روزی رشد کرد و حتی صف خرید هم داشت. با انتشار گزارش میاندوره مشخص شد که نه تنها عملکرد خوب نبوده، بلکه به دلیل افت جهانی نرخ خدماتی که می دهد، گزارش میاندوره از حداقل انتظارات هم پایین تر بوده است. به نظر می رسد با شایعه نادرست و ایجاد جو مثبت، عده ای مطلع از فرصت استفاده کرده و سهم را فروخته اند. این بازی درآوردن اصلا خوب نیست.

عزیزانی که گیر داده اید به مسائل بدون اهمیت و به اسم فعالین بازار یکسری جملات تکراری مثل الگوریتم و فلان را تکرار می کنید، بهتر است موارد این چنین را پیگیری کنید و از ناظر انتظار پیگیری داشته باشید. ممنون

امتیاز شما به این مطلب
میانگین امتیاز ها از 0 نفر 0/5
آخرین مقالات
نظر خود را با ما در میان بگزارید

ثبت نام/ورود به پنل کاربری

دسترسی به تمام امکانات وبسایت خبرنامه و اطلاعات و فعالیت های کاربری.

ارسال کد