تحلیل بازار امروز 21 شهریور 1401

تحلیل بازار امروز 21 شهریور 1401

تحلیل بازار امروز 21 شهریور 1401

1) در دو سال اخیر هر موقع کارد به استخوان رسیده، حداقل یک حرکت کوتاه مدت در بازار اتفاق افتاده است. البته الان یکسری از دوستان خواهند گفت کجا کارد به استخوان رسیده و در یک ماه اخیر هم سهم هایی با بازده خوب در بازار بوده اند اما نشانه های کارد و استخوان چه چیزهایی هستند.

ارزش معاملات به شدت پایین، افت rsi شاخص به زیر 30، تجمع در مقابل سازمان بورس و فروش در قیمت هایی که اصلا باور کردنی نیست. امروز اینجوری نبود آیا؟ کارد به استخوان رسید یا هنوز جا دارد. ارزش معاملات خرد 2300 میلیارد تومن ثبت و می توان انتظار داشت با رسیدن کارد به استخوان یک حرکتی در بازار حداقل در بخشی از سهم ها اتفاق بیافتد.

2) مشکل فاصله بین قیمت و ان ای وی صندوق های دولتی یعنی دارا و پالایش یکی از معضل های بازار است. این دو صندوق به نوعی نماد اعتماد مردم به بازار هستند. به نظر ما مهمترین مشکل این دو صندوق شناور بسیار بالای انهاست. لذا هر کاری می شود در نهایت باید بخشی از واحدهای این دوصندوق از بازار جمع شود و از گردونه معاملات خارج بشود. به نظر ما باید سایز هر کدام از اینها حداقل باید نصف شود. بعد از آن می توان انتظار داشت فاصله ان ای وی و قیمت واحدها کم بشود.

3) اخر وقت بازار شاهد حرکت نمادها از منفی به مثبت بودیم. البته نه قابل توجه ولی شاید اگر خریدار رو به بالا کمی بیشتر شود شاهد یک حرکت کوتاه مدت در بازار باشیم. مساله مهم بازار در چشم انداز نامطمئن نمادهای بزرگ است. اگر کمی این جو منفی روی بازار بهتر بود و کمی تکلیف دلار معلوم تر شاید الان بازار به مراتب بهتری داشتیم.

4) سهامداران این روزها کوچکترین سیگنال منفی را نمی بخشند. صبا به مجمع رفت و سهامداران تصور می کردند تقسیم سود حداکثری باشد. اما با عدم تحقق این انتظار بعد از مجمع بسیاری فروشنده شدند. بازار ناخوش است و بی حوصله. اگر در تصمیمات و ایجاد انتظارات و حتی در سخنان دقت نکنیم به بدترین شکل ممکن بخشیده نخواهیم شد. خلاصه اینکه بهتر است حتی در کوچکترین تصمیمات و برنامه ریزی های آتی به این نکته توجه کنیم که اگر انتظارات برآورده نشد بازار با 10 برابر شدت به ما پاسخ خواهد داد.

امتیاز شما به این مطلب
میانگین امتیاز ها از 3 نفر 5/5
آخرین مقالات
نظر خود را با ما در میان بگزارید

ثبت نام/ورود به پنل کاربری

دسترسی به تمام امکانات وبسایت خبرنامه و اطلاعات و فعالیت های کاربری.

ارسال کد