تحلیل بازار امروز 16 فروردین 1402

تحلیل بازار امروز 16 فروردین 1402

تحلیل بازار امروز 16 فروردین 1402

پول داغ خریدار

1) پول داغ اگر احساس کند یک دارایی فرصت ویژه ای دارد، خیلی به اخبار و تایمینگ توجه نمی کند و فقط می خرد. اخبار دو روز اخیر و ریسک وارده به بازار توسط نئوکمونیست های اسلامی این ترس را در بین فعالان بورس خصوصا فعالان تمام وقت ایجاد که احتمالا بازار به دلیل این رویکردها فروشنده شود. به هر حال معمولا شکست هر کدام از این سیاست ها حداقل دو سه ماه زمان می برد و می تواند این دو سه ماه انتظار شرکت ها و بورس را اذیت کند. اما پول داغ رویکرد فرصت ویژه در سهام دارد و بی مهابا اقدام  به خرید کرد.

البته خیلی نامحسوس از نمادهایی که به نوعی مورد حجمه ی نئوکمونیست هاست دوری کردند. ارزش معاملات خرد به 12800 میلیارد تومان رسید و با اقبال به نمادهای کوچک و متوسط شاخص هم وزن بازده بهتری نسبت به شاخص کل داد.

انس جذاب

2) بازارهای جهانی در آرایشی قرار گرفته اند که تقریبا همه مطمئن هستند ادامه سیاست انقباضی با شدت قبلی امکان ناپذیر است. از سوی دیگر وجود ریسک اعتباری بالا باعث شده است توجه به دارایی های مطمئن مانند طلا افزایش پیدا کند. انس طلا 2000 دلار را پشت سر گذاشت و گارد صعودی جدید به خود گرفته است. روند رشدی انس می تواند سرمایه گذاری در طلا و ابزارهای مبتنی بر طلا را جذاب کند. صندوق های طلا ابزار جاافتاده در بورس ایران است که در شرایط فعلی بد نیست بخشی از سبد خودمان را به آن اختصاص دهیم.

ادامه روند خرید جامانده ها

3) موج خرید جامانده ها از رشد بازار که از دو سه هفته پیش شروع شده است کماکان در بازار ادامه دارد و مقایسه بازده نمادها و جاماندگی آنها نسبت به سقف شاخص در سال 99 یکی از روش های انتخاب سهام است. این روش برای معاملات کوتاه مدت می تواند امکان انتخاب سبد و کسب بازده مهیا کند، اما باید دقت کنیم که برخی از نمادها در سقف 99 در حباب سنگینی قرار داشتند و احتمالا همین الان هم توجیه بنیادی برای آن قیمت ها نداشته باشند. لذا به این نمادها به دید سرمایه گذاری نگاه نکنیم.
امتیاز شما به این مطلب
میانگین امتیاز ها از 3 نفر 4.7/5
آخرین مقالات
نظر خود را با ما در میان بگزارید

ثبت نام/ورود به پنل کاربری

دسترسی به تمام امکانات وبسایت خبرنامه و اطلاعات و فعالیت های کاربری.

ارسال کد