ثبت نام اشخاص حقيقي در سجام

ثبت نام اشخاص حقيقي در سجام

ثبت نام در سجام

 برای ثبت نام در سجام چه مراحلی را باید طی کنیم ؟ این شاید سوال شما هم باشد ! باید بگوییم هر شخص حقيقي و حقوقي قبل از ورود به بازار  بورس حتما بايد در سجام اقدام به ثبت اطلاعات خود كند. براى ثبت اطلاعات ابتدا وارد سامانه سجام به نشاني www.sejam.ir شوید. در صفحه ی اول سجام هشت ایکون مشاهده می کنید. بر روى گزينه ثبت نام در سجام كليك كنيد.

ثبت نام در سجام

ثبت نام در سجام

پس از ورود به اين قسمت شماره تلفن خود را وارد كنيد توجه داشته باشيد شماره تلفن وارد شده حتما بايد به نام شخص ثبت نام كننده باشد.

در مرحله بعد كد  ارسال شده به تلفن همراه خود را در قسمت كد تاييد وارد كنيد سپس با وارد كردن مجدد كد ملي  و کلیک بر روی گزینه تایید وارد مراحل ثبت نام شويد. در مراحل ثبت نام دقت داشته باشيد كه اطلاعات وارد شده كاملا صحيح و بر اساس مدارك هويتى باشد.(شناسنامه وکارت ملی)

ثبت نام در سجام

چند نکته که در ثبت اطلاعات در سامانه ی سجام باید به آن توجه کرد:

1-گاهى ممکن است در قسمت محل تولد ، شهر تولد شما در سيستم تعریف نشده باشد در اين صورت نزديك ترين شهر به محل تولد را انتخاب كنيد.

2-نکته بعد كه بايد به آن توجه كرد قسمت  ايميل مي باشد،شما حتما بايد از ايميلي استفاده كنيد كه منحصر به خودتان باشد و  آن ایمیل قبلا در سجام ثبت نشده باشد.در غیر اینصورت سجام اطلاعات شما را  تایید نمی نماید و شما  مجدد مجبور به ویرایش اطلاعات خود می شوید.

3-همچنين در قسمت ثبت اطلاعات بانكي بايد توجه داشته باشيد كه حساب وارد شده بايد به نام شخص ثبت نام كننده باشد.امکان ثبت شماره حساب پدر فرزند برادرو… وجود ندارد.

(حتی برای افراد زیر 18 سال هم باید حتما شماره حسابی که به نام خود فرد است ثبت گردد.)

4-در قسمت  نام و نام خانوادگی اطلاعات وارده حتما مطابق با کارت ملی و شناسنامه باشد.

5-کد شهر وارده حتما صحیح باشد.

سجام اطلاعات وارده را بررسي كرده و در صورت تاييد، كد ١٠ رقمي سجام به تلفن همراه شما که در مرحله ثبت نام سجام ثبت کردید ارسال می کند.پس از دريافت كد پیگیری سجام مي توانيد هم به صورت حضورى و  هم  غيرحضوري اقدام به احراز هويت كنيد.

احراز هويت حضورى:شما ميتوانيد با در دست داشتن مدارک هويتى و كد ١٠ رقمى سجام به كارگزارى منتخب و يا دفاتر پيشخوان منتخب مراجعه كنيد.

احراز هويت غير حضورى:براى انجام احراز هويت الكترونيك و یا غیر حضوری ابتدا باید وارد سامانه سجام به نشانیwww.sejam.ir  شويد، سپس با كليك بر روى گزينه احراز هويت در میانه  تصویر  ،احراز هويت الكترونيكي را انتخاب كنيد سپس به شما ليست كارگزارى هاى منتخب نمايش داده ميشود و شما ميتوانيد با انتخاب كارگزارى مد نظر خود اقدام به احراز هويت كنيد.(احراز غیر حضوری برای افراد زیر 18 سال امکانپذیر نیست)

عدم دريافت كد ده رقمي سجام به چه معناست؟

در صورتي كه كد ده رقمي سجام را دريافت نكرديد اطلاعات شما نياز به ويرايش دارد.

شما پس از مراجعه به سامانه سجام به نشانیwww.sejam.ir وارد قسمت ويرايش اطلاعات شويد. 

ثبت نام در سجام

پس از ورود با وارد كردن تلفن همراه خود ، كد تاييد(که به تلفن همراهتان ارسال می شود) و كد ملي وارد صفحه ى اطلاعات خود شويد

ثبت نام در سجام ثبت نام در سجام

در نظر داشته باشید قسمت هایی که مورد تایید سجام نیست به صورت قرمز نشان داده می شود و این قسمتها حتما باید ويرايش شوند.بعد از  اصلاح موارد مشخص شده و بعد از تاييد اطلاعات توسط سجام كد ده رقمي براى شما ارسال مي شود.

تغییر شماره ی همراه در سجام

اگر شماره تلفن وارده به نام شخص شما نباشد و یا قصد تغییر شماره تلفن همراه خود را داشته باشید،  بايد با مراجعه به سامانه سجام به نشانیwww.sejam.ir وارد قسمت ويرايش موبایل شوید .

تغییر شماره ی همراه در سجام

سپس با وارد كردن كد ملي و شماره تلفن جديد پس از پرداخت مبلغ٥٠،٠٠٠ريال شماره تلفن همراه تغییر می کند

تغییر شماره ی همراه در سجام

کد پیگیری سجام 

گاهى ممكن است كد پيگيرى ده رقمى سجام براى شما ارسال شده باشد اما بنا به دلایلی نياز به ارسال مجدد يا مشاهده مجدد آن داشته باشید. در این موارد با مراجعه به سامانه سجام  به نشانی www.sejam.ir  وارد قسمت بازيابى كد پيگيري شويد

کد پیگیری سجام

سپس با وارد كردن كد ملي خود، كد پيگيري شما به شماره تلفنی که قبلا در سجام ثبت کرده اید ارسال می شود.

کد پیگیری سجام

همچنين مي توانيد وارد قسمت ويرايش اطلاعات شوید و  سپس با وارد كردن كد ملي و شماره تلفن و کد تایید ارسال شده به شماره همراه خود وارد پرتال شخصی خود شوید و سپس کد ده رقمی سجام خود را مشاهده کنید مراحل را با تصویر به شما نشان داده ایم .

کد ده رقمی سجام دکد ده رقمی سجام

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم تمام مراحل ثبت نام اشخاص حقیقی را در سجام توضیح دهیم و به نکات مربوط به آن اشاره کنیم  باخواندن این دیگر مشکلی در مراحل ثبت نام سجام نخواهید داشت برای کسب اطلاعات اولیه از بازار سرمایه می توانید قسمت معامله گر مبتدی سایت فردانامه را مطالعه فرمایید.

امتیاز شما به این مطلب
میانگین امتیاز ها از 9 نفر 4.6/5
آخرین مقالات
نظر خود را با ما در میان بگزارید