چند نفر در حال بررسی داده‌های نمودار

پیش‌بینی بورس فردا 15 آبان

بورس فردا 15 آبان

 

بسیاری معتقد هستند حتی با وجود رفع شدن ریسک گسترش جنگ غزه به طوری که دامن ایران را هم بگیرد، بورس دلیلی برای رشد ندارد و فعلا جایی نمی رود. دلیل اصلی که این گروه عنوان می کنند، نبود پول در بازارها و نرخ سود بدون ریسک بالا در شبکه های بانکی و دیگر ابزارهای درآمد ثابت مثل صندوق هاست.

در واقع این گروه معتقد هستند که فعلا بانک مرکزی توانسته است پول و نقدینگی را کنترل کند و حتی اگر سهم ها و بورس ارزنده باشند، چون پولی برای سرمایه گذاری نیست، در بهترین حالت بورس درجا خواهد زد. به همین خاطر دلیلی برای خرید سهام در مقطع فعلی وجود ندارد ،چون می توان سرمایه را در بانک سپرده گذاری کرد و سود خوب گرفت و بعد از مدتی برگشت و دید قیمت سهام تکان نخورده است.

بورس چند روز با فروکش کردن حال و هوای جنگ مثبت بود و حالا این مثبت ناشی از افزایش خوش بینی محقق شده است. حال باید دید آیا ادعای عدم وجود پتانسیل رشد کوتاه مدت با این استدلال درست است یا نه؟

برای بورس فردا 15 آبان پیش بینی می شود شاهد بازاری متعادل و حتی متعادل منفی باشیم و بسیاری در حال انتظار می مانند تا شرایط بازار را بعد از این افت و خیز ناشی از جنگ ببینند و بعد تصمیم بگیرند. از همین رو بود که در روزهای اخیر توصیه به احتیاط در تشکل پرتفو می شد چون ممکن است فردا عده ای به هوای اینکه موج صعودی کوتاه مدت تمام شده، اقدام به فروش با رنج منفی کنند.

فردا روز متعادل اما به نسبت مهمی را در پیش داریم. اگر در معاملات فردا و روزهای آتی سطح 2 میلیون واحد شاخص حفظ شود، می توان اطمینان پیدا کرد که بورس کف ساخته و روند نزولی تمام شده است.

امتیاز شما به این مطلب
میانگین امتیاز ها از 55 نفر 4.6/5
آخرین مقالات
نظر خود را با ما در میان بگزارید

بخش نظرات
  1. پیش بینی بازار بسیار مفید و کاربردی هست خواستم تشکر کنم

  2. بعضی چیزها آدم یاد بگیره بدنیست تا ارزش معاملات سهام بدون صندوق ها به بالای ۷۰۰۰همت نرسه برای چند روز متوالی صعودی در کار نیست در ضمن فنر فشرده شده اجازه در سمت فروش بازارگردان ها (که فعلا بورس جلوش گرفته)دیر یا زود آزاد میشه پس با تمام جوانب که فعلا ۲تاش ذکر شد صعودی در کار نیست

  3. ای خدا لعنت کنه این بورس ایران را

    • باسلام خدمت هم وطنان عزیز با قاطعیت خدمت شما عرض میکنم شرایط فعلی بورس بسیار ارزنده و عالی ست مطمئن باشید از هر بازاری بهتره با دلیل میگم بلاشک تا یکی دو روز آینده جنگ فروکش می‌کنه و هم دلار و طلا ریزش داره اونم بسیار زیاد و از هر نظر پول های سرگردان به سمت بورس سرازیر میشه و چون قیمت نماد ها همه در پایین قرار دارند سود خوبی نصیب خریداران خواهد کرد پس عزیزانی که سهام دار هستند به هیچ عنوان نفروشند.و اونهایی که قصد خرید دارند ظرف همین هفته خریدهای خودشون رو تکمیل کنن تا مجبور نشن تو صف خرید بخرن زیر سایه حق تعالی باشید

ثبت نام/ورود به پنل کاربری

دسترسی به تمام امکانات وبسایت خبرنامه و اطلاعات و فعالیت های کاربری.

ارسال کد