تحلیل بازار امروز 9 شهریور 1401

تحلیل بازار امروز 9 شهریور 1401

تحلیل بازار امروز 9 شهریور 1401

1) خبر خاصی نبود. نه مثبت و نه منفی. یک چهارشنبه کسل کننده را شاهد بودیم. 2700 میلیارد تومن ارزش معاملات خرد بود. منفی شروع شد و مثبت تمام کرد. البته نه منفی قابل توجه و نه مثبت آنچنانی. در کل بلاتکلیفی نسبت به آینده باعث شده فعلا کسی به فکر حرکت سنگین نباشد. تنها مزیت بازار سهام نسبت به بقیه بازارها و بقیه کسب و کارها در این است که در کف قیمتی به رکود نشسته ولی دیگر بازارها تقریبا در سقف قیمتی. در واقع بازار سهام دنبال این است که آیا امکان رشد وجود دارد یا نه ولی بقیه بازارها می ترسند که امکان ریزش وجود دارد یا نه.

2) امروز یک نماد به دلیل ظن دستکاری در معاملات بسته شد. بعضا از این نوع مداخله ها از سوی ناظران بورس های مشاهده می کنیم. تجربه نشان داده که این مدل مداخله کارکردی ندارد. توقف معاملات دردی را دوا نمی کند. اگر کد یا کدهای تخلفی می کنند باید با آنها برخورد شود، نه اینکه جلوی معاملات گرفته شود و همه سهامداران مجازات شوند.

3) در آخرین روز هفته مجددا شاخص هم وزن مثبت بود اما شاخص کل روز منفی را تجربه کرد. در کل در هفته اول شهریور نیز بازده شاخص هم وزن نزدیک به یک درصد مثبت بود و این در حالی بود که شاخص کل بازده منفی تجربه کرد. مادامی که اوضاع جهانی متزلزل باشد و جریان نقدینگی موجود در بازار سهام و کل بازار سرمایه ضعیف باشد، این شرایط بین بازده سهم های کوچک و متوسط و سهم های بزرگ در جریان خواهد بود.

4) سیاست قرنطینه برای کرونای صفر چین هم پدر اقتصاد خودش را درآورده و هم فعالان اقتصادی دنیا را کلافه کرده است. دیروز مجدد شاهد افزایش قرنطینه در شهرهای بزرگی همچون دالیان بودیم. نوع سیاست گذاری دولتمردان چین به شکلی است که آدم احساس می کند از قصد تمایل دارند وضعیت اقتصادی کشورشان در ماه های پیش رو وخیم شود. سیاست های محرک بخش مسکن در اعطای وام هم در بهبود شرایط جواب نداد. کلا یکی از بزرگترین نگرانی های همه، همین وضعیت اقتصاد چین است. واقعا هم ریسک بزرگی است و هر سرمایه گذاری در هر بازاری باید به آن وزن دهد.

امتیاز شما به این مطلب
میانگین امتیاز ها از 2 نفر 5/5
آخرین مقالات
نظر خود را با ما در میان بگزارید

ثبت نام/ورود به پنل کاربری

دسترسی به تمام امکانات وبسایت خبرنامه و اطلاعات و فعالیت های کاربری.

ارسال کد