تحلیل بازار امروز 29تیرماه 1401

تحلیل بازار امروز 29تیرماه 1401

تحلیل بازار امروز 29تیرماه 1401

1) چشمانی که به اخبار مجامع دوخته شده بود تا هم از وضعیت شرکت ها مطلع شود و هم سود نقدی دریافتی را متوجه شود. در بین سهم های بزرگ بازار پالایشی ها به خاطر سود نسبت خوبی که در سال گذشته ساختند و گزارش بهار خوب دو نماد از آنها بیشتر مورد توجه بودند و اخبار مجامع آنها لحظه به لحظه در حال پیگیری از سوی اهالی بازار بود.

شتران بد تقسیم کرد تا پول را در شرکت نگه دارد و شاراک را بخرد، شپنا ولی نسبتا خوب تقسیم کرد. بقیه مجامع هم در حال پیگیری است. با توجه به بسته بودن خیلی از نمادها ارزش معاملات مجددا کف زد و در حدود 1600 میلیارد تومن به ثبت رسید.

2) برخی نمادهای غذایی مثل غمینو و غپینو به خاطر گزارش بهار خوب صف خرید شدند. نمادهایی مثل شسپا، پاسا و سشرق هم به همین بهانه مورد توجه بودند. البته واقعا انتظار واکنش مثبت بیشتر به گزارشهای عملکرد می رود. اما نبود پول و تقاضای خرید سهام در بازار باعث شده به همین مثبت نصف و نیمه نیز راضی باشیم.

برخی نمادها هم امروز مورد توجه بودن که به نظر می رسد به دلیل درز اطلاعات، اشخاصی از سود آنها خبر داشتند و اقدام به خرید کردند. از جمله مثلا صف خرید غبشهر امروز جالب توجه بود و به نظر می رسد به گزارش بهار در انتظار انتشار مربوط می باشد.

3) در زمان انتشار گزارش های فصلی و اخبار مجامع بهترین کار پیگیری اخبار و گزینش سهام و تلاش برای اتخاذ استراتژی اتی نسبت به آنها است. معمولا خود خبر بازده سریع و قابل توجه ایجاد می کند و اقدام به خرید پس از انتشار خبر و رشد قیمت سهام در کوتاه مدت اذیت کننده می شود.

به همین دلیل در حال حاضر باید بیشتر به دنبال پیدا کردن سهام خوب بود. البته اگر به اطلاعات نهانی دسترسی داشته باشید یا توانایی شناسایی فرصت های سریع را داشته باشید می توانید بازده های 5 تا 15 درصدی را شکار کنید.

4) امروز یک خبر مهمی منتشر شد که در هیاهوی خبری مجامع گم شد. نرخ توافقی فروش ارز برای صادرکنندگان عمدتا کوچک. نرخی بالای 30 هزار تومن برای هر دلار که برای شرکت های کوچک و متوسط صادرکننده بسیار اهمیت دارد و عملا باعث رشد نرخ فروش 20 درصدی آنها در صادرات خواهد شد.

امتیاز شما به این مطلب
میانگین امتیاز ها از 3 نفر 5/5
آخرین مقالات
نظر خود را با ما در میان بگزارید

ثبت نام/ورود به پنل کاربری

دسترسی به تمام امکانات وبسایت خبرنامه و اطلاعات و فعالیت های کاربری.

ارسال کد