تحلیل روز بازار - فردانامه

تحلیل بازار امروز 27مهر1401

تحلیل بازار امروز 27مهر1401

1) ارزش معاملات خرد رکورد زد، اما نه رکورد خوب، بلکه رکورد کمترین عدد از ابتدای سال 1401. به این ترتیب می توان گفت بازار سهام ایران در یکی از بدترین دوره های خودش قرار گرفته است و رکودی همه جانبه سرتاپای آن را فرا گرفته است.
مهر ماه نیز  در حال تمام شدن است و بازار سهام در یکی از بدترین سالهای خودش پنجمین ماه منفی را پشت سر گذاشت.
2) یکی از نکات قابل توجه بازار در روزهای اخیر، توجه ویژه به بازار پایه است. به صورت سنتی بازار پایه شناوری پایینی دارد، از طرف دیگر دامنه نوسان محدود آن باعث صف خرید یا فروش سریع و پایداری صف می شود.
به همین دلیل این روزها که پولی در بازار نیست، خیلی از فعالان روی آوردن به خریدن سهم های بازار پایه. یکی از مزیت های بازار پایه عدم حضور فروشنده های دست به ماشه نیز است.
3) در روزهای اخیر پیگیری هایی برای بهبود وضعیت بازار صورت گرفته است که از جمله می توان به تلاش برای کاهش مالیات فروش سهام، رایزنی در مورد بودجه و نرخ گاز خوراک و غیره اشاره کرد.
اما واقعیت این است که سیاست دولت و بانک مرکزی به گونه ای پیش رفته که نه پولی است برای سرمایه گذاری و نه کسی اصلا دنبال کیس سرمایه گذاری می گردد.
برهم خوردن امنیت سرمایه گذاری با سیاست های دولت همزمان با سیاست فوق انقباضی بانک مرکزی باعث شده است تا همه ترجیح دهند یا پولشان را تبدیل به دلار و امثالهم کنند یا به دنبال نرخ بهره بالاتر بچرخند.
4) امروز دو خبر جالب منتشر شد که شاید کورسوی امیدی ایجاد کند. اول اعلام وصول استیضاح وزیر صمت که با عملکرد نامطلوب خودش باعث بحران در صنعت، تجارت و بورس شد. حالا ممکن است اصلا استیضاح نشود اما حداقل شاید گوشی دستش بیاید.
خبر دیگر مربوط به تغییر ساختار صندوق توسعه ملی است که ظاهرا قرار است مستقیما وارد بازار سهام شود و اقدام به خرید سهام شرکت های باکیفیت نماید.
اگر این خریدار بلندمدت وارد بازار شود و همچنین سهام انباشته شده در کدهای بازارگردان ها تعیین تکلیف شود، می توان حداقل کمی امیدوار شد.
امتیاز شما به این مطلب
میانگین امتیاز ها از 1 نفر 5/5
آخرین مقالات
نظر خود را با ما در میان بگزارید

ثبت نام/ورود به پنل کاربری

دسترسی به تمام امکانات وبسایت خبرنامه و اطلاعات و فعالیت های کاربری.

ارسال کد