پیش‌بینی بورس فردا 22 اردیبهشت 1403
فردانامه فردانامه -
21 اردیبهشت 1403

پیش‌بینی بورس فردا 22 اردیبهشت 1403

روزهایی را سپری می کنیم که تبعات تصمیم جنجالی بانک مرکزی در انتشار گواهی 30 درصدی با تمام توان در حال نشان دادن پیامدهای خانمان سوزش است. بعد از آنکه این گواهی های 30 درصدی صنایع و کسب و کارها در تامین مالی به فلاکت انداخت، حالا دولت نیز به تمام معنا در تامین مالی به مشکل خورده است. اوراق انتشاری با نرخ 29 درصد به فروش نمی رسد و در طرف دیگر حجم سنگینی از اخزاها در حال تخصیصی به طلبکاران از دولت است. اخزایی که الان نرخش بالای 31 است و معلوم نیست نرخش با تخصیص های جدید تا چند بالا خواهد رفت.

فرزین جعبه پاندورا (افزایش رسمی نرخ بهره به بالای 30 درصد) را باز کرد و بلایای داخل آن پشت سر هم در حال انتشار است. بلایایی که دست آخر خودش را نیز می بلعد.

پیش بینی می شود فردا نیز معاملات رکودی در بورس داشته باشیم. از آنجائیکه قیمت های جهانی کامودیتی ها در آخر هفته ی ما رشدی بوده، پیش بینی می شود فردا به این موضوع در بورس ایران توجه شود و برخی نمادهای تحت تاثیر کامودیتی ها نوسان مثبت داشته باشند.

احتمال اینکه فردا شاخص ها منفی نخورند و کمی مثبت باشند زیاد است. اما تبدیل این نوسان های مثبت به روند یا حرکت صعودی نیاز به انرژی بسیار بیشتری دارد. انرژی که درد دستان دولت و بانک مرکزی است. نیما و نرخ بهره دو مقوله ای هستند که با تغییر جهت مثبت می توانند بورس را تکان دهند.

دوره آموزش بازار سرمایه و بورس
امتیاز شما به این مطلب
میانگین امتیاز ها از 101 نفر 4.4/5
آخرین مقالات