تحلیل بازار امروز 15آذر1401

تحلیل بازار امروز 15آذر1401

تحلیل بازار امروز 15آذر1401

  •  تقریبا یه روز معاملاتی مثبت متنوع را تجربه کردیم و در گروه های مختلف و از انواع سهم ها نماد مثبت و همچنین نماد منفی در بازار امروز موجود بود. ارزش معاملات خرد در روز جاری 3400 میلیارد تومن بود و تقریبا تفاوت خاصی با روزهای اخیر بازار نداشت. در بازار هم سهم سهم سود محور مثبت داشتیم، هم سهم داستان محور، هم سهم کلا پروژه محور.

در واقع می شه گفت هر کس کار خودش را می کنه و در بازار پیش می ره. کمتر سهمی در بازار داریم که زیرش خالی باشه و با منفی سریع غش بکنه. در واقع سهم ها وقتی منفی می شوند به اندازه ی قابل توجهی اوردر خرید در آنها مشاهده می شود و اجازه خرید در قیمت پایینتر به نوسان گیرها داده نمی شود.

  •  در بین نمادهای مورد توجه امروز، #ورنا و #وساپا متفاوت از سایر خودوریی ها معامله شدند. همانگونه که می دانید این نمادها معروف به تودلی هستند. در واقع این دو شرکت سهامدار خود خساپا و چند خودروسازی دیگر مثل خکاوه و خپارس نیز هستند. حالا احتمالا خبری یا شایعه ای در حوزه واگذاری سهام شرکت های زیرمجموعه این دو نماد در حال چرخیدن است که این شکلی متفاوت مورد توجه قرار گرفتند.

در گروه خودرو تقریبا سه جریان خبری برای سرمایه گذاری وجود دارد، جریان افزایش قیمت که بیشتر بر نماد #خودرو و گروهش تاثیر می گذارد، جریان واگذاری که بیشتر بر این #ورنا و #وساپا و تاحدودی #خگستر تاثیر می گذارد و جریان قطعه سازها که تاحدود زیادی به دلیل رشد درآمد و فعالیت آنها وضعیت متفاوتی دارد و به فراخور نمادهای قطعه ساز رشد می کنند.

  •  در نمادهای غذایی و کشاورزی، نمادهایی که رشد درآمد دارند بسیار مقبول بنیادی کارها هستند. این گروه به دلیل اینکه ریسک نوسان مقداری فروش کمتری دارند سود باکیفیت تری از دید بازار دارند. امروز نمادهایی مانند #غاذر #زگلدشت #زفکا #سیمرغ که رشد درآمد و سود دارند مورد توجه بودند. البته چند نماد داستان محور هم در گروه هستند که خوب معاملات خاص سهم های این شکلی را دارند.

به هر حال در هر گروهی #گدنا پیدا می شود. نمادهایی که خیلی با نگاه بنیادی نمی شود متوجه جریان خرید و فروش آنها شد و بیشتر براساس فشار پول روی سهم معامله می شوند. دارندگان هم قطعا ریسک ها را می دانند و با به جان خریدن آن ریسک ها اقدام به خرید و فروش می کنند. تولیدکنندگان روغن خوراکی و مواد اولیه آن که در این گروه جای دارند هم از نظر درآمد در آبان مجددا وضعیت خوبی پیدا کردند. #بهپاک پاییز رویایی از نظر رشد درآمد داشته و درکنارش #غبشهر و #غکورش هم عملکرد خوبی در پاییز داشتند.

  •  خریداران نمادهای پی به ای محور کوچک و متوسط مجبور می شوند رو به بالا سهم را بخرند. مثلا وقتی دارویی ها دارویی ها را مرور می کنیم، می بینیم که در نهایت کسی که بخواهد خریدار اینگونه سهم ها باشد با صبر کردن برای رسیدن به قیمت هدف به جایی نمی رسد.

سهم های کوچک و متوسط که پی به ای محور هستند و تحلیلگران فکر می کنند که سود آتی آن نیز رشد می کند و پی به ای آینده نگر کمتری پیدا می کنند، اصلاح نمی کنند. حالا نماد می تواند دارویی، غذایی، سیمانی، کانی غیرفلزی، شیمیایی یا از هر گروه دیگری باشد. در هیجان ها مواظب فروش نمادهای این شکلی باشیم چون بعید است در قیمت های پایینتر بتوانیم مجدد بخریم.

امتیاز شما به این مطلب
میانگین امتیاز ها از 9 نفر 4.9/5
آخرین مقالات
نظر خود را با ما در میان بگزارید