پیش‌بینی بورس فردا 29 شهریور

پیش‌بینی بورس فردا 29 شهریور

بورس فردا 29 شهریور

به‌نظر می‌رسد با توجه به نگرانی‌ها در مورد درگیری‌های نظامی صورت گرفته در منطقه قره‌باغ بین نیروهای ارتش جمهوری آذربایجان و جدایی‌طلبان جمهوری خودخوانده آرستاخ  و احتمال کشیده شدن پای ایران به این درگیری‌ها، فردا 29 شهریور حداقل بخشی از معامله‌گران روزانه فروشنده باشند و شاهد فشار نسبی فروش حداقل در شروع معاملات باشیم.

با وجود اینکه این درگیری‌ها فعلا به لحاظ امنیتی با خطوط قرمز ایران فاصله دارد و بعید است ایران به لحاظ نظامی خودش را درگیر این جنگ تازه شکل گرفته بکند، اما تصور بسیاری در بازار به‌واسطه‌ی جو رسانه‌ای این است که جنگ‌های قفقاز در هر صورت ایران را درگیر می‌کند. بایستی ببینیم چه بخشی از بازار به اخبار این جنگ واکنش نشان خواهند داد.

اما در معاملات بعد از ساعت 12:30 در نماد صندوق‌های قابل‌معامله شاهد فشار فروش نسبی بودیم. درحال‌حاضر اظهارنظر قطعی در مورد دامنه این جنگ میسر نیست اما به‌نظر نمی‌رسد دامنه‌ی وسیعی داشته باشد و احتمالا حتی نیروهای جمهوری ارمنستان نیز در این درگیری حاضر نخواهند بود، چه برسد به ایران. لذا انتظار می‌رود فشار فروش پیش‌بینی شده در فردا 29 شهریور جمع شود و معاملات به حالت متعادل منفی بازگردد.

فارغ از این خبر غیر اقتصادی، به‌نظر نمی‌رسد فردا بازار درگیر خبر خاص دیگری باشد و اگر این خبر نبود می‌توانستیم به‌قطعیت بگوییم فردا نیز بازار متعادل منفی در کل تایم معاملات حاکم می‌شود. فردا آخرین روز معاملاتی تابستان است و از دو جنبه این موضوع اهمیت دارد. اول اینکه تابستان با همه ی فراز و نشیب‌هایش به پایان می‌رسد. تابستانی که بورس بازده چندان خوبی نداشت اما در مقایسه با سایر بازارهای موازی بازهم به‌نسبت عملکرد بهتری از خود ثبت کرد. از جنبه دیگر با توجه به تعطیلی روز یکشنبه به‌نوعی آخرین روز معاملاتی قبل از آخرین تعطیلات تابستانی است.

در آخر نیز گزارش‌های ماهانه عملکرد شرکت‌ها برای شهریور ماه منتشر خواهد شد و انگیزه تحلیل و خرید و فروش بین تحلیل‌گران افزایش پیدا خواهد کرد.

امتیاز شما به این مطلب
میانگین امتیاز ها از 53 نفر 4.2/5
آخرین مقالات
نظر خود را با ما در میان بگزارید

ثبت نام/ورود به پنل کاربری

دسترسی به تمام امکانات وبسایت خبرنامه و اطلاعات و فعالیت های کاربری.

ارسال کد