پیش‌بینی بورس فردا 16 مهر

پیش‌بینی بورس فردا 16 مهر

بورس فردا 16 مهر

معمولا در شرایط رکودی که سهامداران با نگهداری سهام، بازده کسب نمی‌کنند، اخبار اقتصادی یا غیراقتصادی دلیلی بر فروش می‌شود. از این هفته‌ی معاملاتی انتظار مثبتی نمی‌رفت و حالا جنگ در غزه دلیلی برای فروختن سهامدارانی شد که با وجود نگهداری سهام نتوانستند بازدهی کسب کنند. البته به نظر می‌رسد دلیل اصلی منفی بودن بازار، کمبود خریدار در بازار است و این دست اخبار بیشتر بهانه‌ای برای فروش نهایی است تا دلیل.

با توجه به جو منفی حاکم شده بر بورس، برای فردا 15 مهر نیز پیش‌بینی می‌شود این جو منفی ادامه پیدا کند اما قاعدتا از جو کاسته خواهد شد. از طرف دیگر شاخص کل به حمایت مهم 2 میلیون 50 هزار واحدی رسیده است که خود آن نیز می‌تواند توقفی در منفی‌ها ایجاد کند. در هر صورت برای بورس فردا، روزی منفی اما با شدت کمتری نسبت به امروز پیش‌بینی می‌شود و احتمالا تعداد نماد مثبت بیشتر از امروز باشد.

به نظر می‌رسد با توجه به نوع بازارگردانی که روی نمادهای بزرگ پتروشیمی و فلزی صورت گرفت، فردا فروشندگان این نمادها انگیزه‌ی کمتری برای فروش داشته باشند. البته این صرفا یک پیش‌بینی است و به معنی توصیه به نگهداری یا فروش این نمادها نیست. اما فشار روی صندوق‌ها با توجه به بازارگردانی ضعیف‌تر فردا نیز می‌تواند بیشتر از امروز باشد.

در طرف دیگر بازار، نمادهای کوچک و متوسط که شرایط بنیادی خوبی دارند و در این چند وقت اخیر هم رشدی نکرده‌اند، حتی امروز فروشنده‌ی جدی نداشتند، لذا پیش‌بینی می‌شود این نمادها فردا معاملات بهتری نسبت به بقیه نمادها داشته باشند. یک تغییر مهم دیگر در بازار امروز، نفوذ دلار به بالای 50 هزار تومان بعد از چند ماه بود. اگر این روند افزایش کم ولی مداوم در دلار ادامه پیدا کند، می‌تواند دلیلی برای خرید سهام باشد اما فعلا چون دلار به دلیل تنش نظامی افزایش قیمت داشته، فردا کسی به هوای رشد دلار، سهام نمی خرد.

امتیاز شما به این مطلب
میانگین امتیاز ها از 41 نفر 4.5/5
آخرین مقالات
نظر خود را با ما در میان بگزارید

بخش نظرات
  1. با سلام و ارادت
    جناب دکتر ممنون ازبابت تمام زحمات و تحلیل های بموقع و عالی شما.
    انشالله که همیشه سلامت و شاد و موفق و پر سود باشید.

    • سلام
      ممنون از همراهی شما کاربر گرامی 🙂

  2. درست بود

ثبت نام/ورود به پنل کاربری

دسترسی به تمام امکانات وبسایت خبرنامه و اطلاعات و فعالیت های کاربری.

ارسال کد