تحلیل بازار امروز 3 اسفند1401

تحلیل بازار امروز 3 اسفند1401

تحلیل بازار امروز 3 اسفند1401

1) امروز بازار کمی شل کرد و تعداد سهام منفی زیاد بود و شاخص ها منفی بسته شدند. البته میزان منفی بازار در انتها کمتر شد و نمادهای فلزی و پتروشیمی که صف آنها عرضه شده بود، با صف خرید به کار خودشان پایان دادند. حقیقی هایی که سرانه خرید یا فروش پایین دارند کماکان از بورس می ترسند و با اولین منفی به بدترین شکل رنج منفی می زنند. این وسط برخی حقوقی ها هم واقعا طوری رفتار می کنند که آدم به نیت آنها شک می کند. در مورد یک نماد در بندهای بعدی توضیح خواهد داد. در هر حال در روزی که کدهای خرد حقیقی فروختند و کدهای درشت حقیقی خریدند، ارزش معاملات خرد به 7600 میلیارد تومان رسید که عدد بدی نیست.

2) بسیار امیدوار بودم که با آزاد شدن دلار 28500 و آزاد کردن عرضه و تقاضا در نیما 2، تعادل در عرضه و تقاضا بین صادرکنندگان و واردکنندگان باعث شود کمی تب دلار فروکش کند. اما این چیزی که بانک مرکزی به دنبالش است باعث از بین رفتن عطش خرید نخواهد شد و کماکان شاهد تقاضای بالا در بازار آزاد خواهیم بود. لذا حتی آن اصلاح 10 درصدی که حدسش را می زدیم فعلا دور از انتظار شده است. مادامی که بانک مرکزی بخواهد نرخ را به زنجیر بکشند و صف ایجاد کند، بازار آزاد ملتهب خواهد. اگر سریعا دست از اشتباه بر ندارند، اهداف آزاد بالاتر خواهد رفت.

3) امروز نماد #فجر گزارش عملکرد بهمن ماه خودش را منتشر کرد که طبق انتظار تحلیل گران رشد قابل توجه در درآمد و نرخ فروش داشت. البته اسفند ماه قطعا عملکرد از نظر نرخ و درامد بهتر از بهمن خواهد بود. بازار که شل شده بود یک حقوقی به شکلی عجیب رنج منفی می زد. این بچه بازی ها برای قدیم بود. در شرایط فعلی بازار بهتر است حقوقی ها و حتی حقیقی های بزرگ خودشان را خراب نکنند.

4) امروز روند سهم های دلاری و غیردلاری کمی متفاوت بود و علی رغم وجود خریدار در نمادهای دلاری، نمادهای غیردلاری شل بودند. تفاوت بازده شاخص کل و شاخص هم وزن در انتهای بازار نیز گواه این مساله بود. دیروز نیز به این نکته اشاره شد. احتمالا در کوتاه مدت توجه بازار کامل به سمت نمادهایی باشد که تغییرات درآمدی و سودی آنها مشهود است، اما به مرور روند رشد به بقیه سهم ها سرایت خواهد کرد. افزایش حجم معاملات آپشن ها هم خیلی خوب به چشم می آید. اگر معامله گر حرفه ای هستید این بخش بازار را از دست ندهید.

 

امتیاز شما به این مطلب
میانگین امتیاز ها از 2 نفر 5/5
آخرین مقالات
نظر خود را با ما در میان بگزارید

ثبت نام/ورود به پنل کاربری

دسترسی به تمام امکانات وبسایت خبرنامه و اطلاعات و فعالیت های کاربری.

ارسال کد