تحلیل بازار امروز 28فروردین 1402

تحلیل بازار امروز 28 فروردین 1402

تحلیل بازار امروز 28 فروردین 1402

ادامه ی رونق

1) امروز هم ارزش معاملات خرد بالایی در بازار ثبت شد و تقریبا به 18 هزار میلیارد تومان رسید. شاخص کل آنچنان مثبت نبود، اما کاملا یک بازار پویا و پررونقی را تجربه کردیم. خیلی شرایط گروهی نبود و حتی تفکیک کوچک و بزرگ هم نمی شد کرد. سهم هایی که اخیرا رشد خوبی کرده بودند کمی فاز استراحت برداشتند و منفی شدند، سهم هایی هم که به نوعی عقبتر بودن سعی کردند عقب ماندگی را جبران کنند. در بین نمادهای بزرگ، بانک های مثبت قابل توجه دسته جمعی بودند و در بین نمادهای کوچک، سیمانی ها تقریبا مثبت یکدستی داشتند.

ورود پول

2) مدیر نظرات بر بورس های سازمان بورس آقای صبایی در مصاحبه ای گفته اند که در سال 1401، 80 هزار میلیارد تومان واریزی به حساب کارگزاری ها انجام شده است. در واقع این عدد مجموع واریزی به حساب همه ی کارگزاری هاست و نشان می دهد پول خوبی از سایر حساب های جاری به حساب جاری کارگزاری ها منتقل شده است. البته در بازار یک مفهومی به نام ورود پول حقیقی استفاده می شود که دلالت بر تراز حقیقی ها دارد و نباید با این موضوع اشتباه گرفته شود.

در هر صورت این واریزی که ظاهرا در انتهای سال گذشته سنگین تر بوده است، نشان از بازگشت اقبال عمومی به بورس است و این می تواند از رکودهای احتمالی جلوگیری کند. البته باید امیدوار بود اتفاقا 99 تکرار نشود که زیان های آن شکلی باز هم موجب فرار مردم می شود. به نظر نمی رسد که آن تجربه مجدد تکرار شود. همه تجربه ی خوبی از آن سال کسب کردند که در شرایط فعلی می تواند کمک کننده باشد. تلاش کنیم گول حرف های ادمهایی که آن موقع هم فریبکار بودند را نخوریم

خلاصه ی تحلیل و تکنوفاند

3) پست های جدیدی به کانال تلگرام و اینستاگرام فردانامه اضافه شده است که در آن یک خلاصه ای کوتاه از وضعیت بنیادی سهم ارائه می شود که می تواند صرفا برای دید کلی خیلی کمک کننده باشد. در واقع با خواندن این تحلیل ها متوجه می شویم که سهم در چه حدود ارزش ذاتی قرار دارد. در کنار آن نیز آخرین وضعیت نمودار اگر قابل تحلیل باشد، توسط استاد حصاری ارائه می شود. به این شکل یک دسترسی سریع و سرانگشتی به نمادهای مختلف در دسترس خواهد بود.

بازار narrow

4) یک حالتی در بازارها وجود دارد که به آن narrow شدن می گویند. یعنی اول یک موج صعودی کلی داریم و به مرور تعداد نمادهای رشدی کاهش پیدا می کند و بازار هر چند وقت یکبار روی تعداد معدودی نماد narrow می شود. احتمالا در روزهای آتی شاهد شرایط اینچنین باشیم. کلیت تکان نخورد ولی در آن بین گروهی از نمادهای رشد قابل توجه داشته باشند. مفصل در مورد این حالت یک پست جداگانه خواهیم داشت.

امتیاز شما به این مطلب
میانگین امتیاز ها از 2 نفر 5/5
آخرین مقالات
نظر خود را با ما در میان بگزارید

ثبت نام/ورود به پنل کاربری

دسترسی به تمام امکانات وبسایت خبرنامه و اطلاعات و فعالیت های کاربری.

ارسال کد