تحلیل بازار امروز 29خرداد 1401

تحلیل بازار امروز 29خرداد 1401

تحلیل بازار امروز 29خرداد 1401

1) امروز ارزش معاملات خرد بعد از عدد خوب روز گذشته افت کرد و در حدود 4900 میلیارد تومن بود که برای چشم انداز یک بازار رشدی چندان جذاب نبود. خودرویی ها در پی شایعات در مورد بلوک مجددا مورد توجه بودن و در گروه های مختلف تک سهم هایی بودن که ارزش معاملات بالایی داشتند. مثلا فخوز در فلزی ها امروز ارزش معاملات بالایی داشت اما بقیه سهم های گروه کم حجم معامله می شدند. اما نکته حائز اهمیت عدم نوسان منفی در نمادهایی بود که بازارگردان قوی دارند.

2) دیشب وقتی بازارهای آمریکا باز شد و همچنین در بازار رمزارزها خونریزی شدیدی اتفاق افتاد و منفی شدیدی تجربه شد. استرسی فعالان بورس ایران را فراگرفت که اگر قرار باشد کامودیتی ها هم تحت تاثیر قرار بگیرند چه اتفاقی می افتد. باید گفت فعلا کامودیتی ها خصوصا زنجیره نفت آنچنان کاهش تقاضایی تجربه نکرده اند که دچار افت شوند. اما اگر رکود جهانی تعمیق پیدا کند قاعدتا کامودیتی ها هم تحت تاثیر قرار می گیرند. کلا به هم ریختگی سنگینی در بازارهای جهانی و حتی بازارهای کالایی خودمان در جریان است. استرسمون بالاست

3) آقای عبدالملکی از وزارت رفاه استعفا داد. فارغ از حواشی خاص خود ایشان و اظهارنظرهای جنجالی ایشان، از دو جهت سیاست های این وزارتخانه برای بورس اهمیت بالایی دارد. اول اینکه بخش قابل توجهی از هزینه ی شرکت های بورسی حقوق و دستمزد است که تحت تاثیر سیاست های این وزارتخانه قرار داد. از طرف دیگر وزارت رفاه مدیریت بزرگترین سهامداران بورسی یعنی تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی را برعهده دارد. لذا وزیر رفاه از نظر تاثیرگذاری بر فضای کسب و کار شاید حتی نقشی بالاتر از وزارت های اقتصادی دیگر داشته باشد. امیدواریم فرد جایگزین سیاست های درستی را پیگیری کند.

4) بورس کالا در محصولات فلزی خصوصا شمش فولاد امروز داغ بود و تقریبا دوبرابر عرضه تقاضا وارد سیستم شد و شمش تا بیش از 15 میلیون تومن در هر تن نیز رقابت شد. افزایش احتمالی دلار نیما و افزایش تقاضا ناشی از قطعی برق در روزهای آینده می تواند از دلایل این موضوع باشد.

امتیاز شما به این مطلب
میانگین امتیاز ها از 3 نفر 5/5
آخرین مقالات
نظر خود را با ما در میان بگزارید

ثبت نام/ورود به پنل کاربری

دسترسی به تمام امکانات وبسایت خبرنامه و اطلاعات و فعالیت های کاربری.

ارسال کد