تحلیل بازار امروز 25 تیر 1402

تحلیل بازار امروز 25 تیر 1402

تحلیل بازار امروز 25 تیر 1402

یک روز بد دیگر

مومنتوم افت کماکان ادامه دارد و همین باعث می شود هر روز تعداد آدمهای جدیدی با خودشان کلنجار می روند که کلا نقد کنند یا نه؟ امروز در یک نوشته به این موضوع پرداختیم که در حال حاضر فروش صرف با نیت عدم ضرر بیشتر صورت می گیرد و سایر فاکتورهای موثر در تصمیم گیری کارکردی ندارد. زمانی این اولویت کنار می رود که مومنتوم زیان متوقف شود و ادمها با عدم فروش ضرر نکنند. ارزش معاملات خرد امروز به 5200 میلیارد تومان رسید این خیلی نکته بدی است که در روز منفی شدید ارزش معاملات از روز مثبت خفیف بیشتر می شود. در واقع اگر کسی بخواهد بفروشد حتما باید با منفی سنگین فروش انجام دهد و اگر کسی بخواهد خرید انجام دهد نیازی نیست در خرید به سمت مثبت عجله کند.

 

سهامداران عمده ی ماست

سهامداران عمده در ایران خیلی جالب هستند. این عزیزان نسبت به درآمد شرکت های تحت مالکیت حساسیتی ندارند (دستکاری دولت در نرخ فروش و روش فروش برایشان اهمیت ندارد)، روی سود شرکت ها هم هیچ حساسیتی ندارند (هزینه های شرکت چه مربوط به دولت چه مربوط به سایر عوامل برایشان اهمیت ندارد) حتی نسبت به ارزش بازار دارایی که دارند هم هیچ اهمیتی قائل نیستند. همین مدیران حاضر نیستند یک اتومبیل شخصی خودشان را 3 میلیون تومان زیر بهترین قیمت بازار بفروشند ولی وقتی به مال تحت مدیریت می رسد، هیچ اهمیتی برای درآمد، سود و ارزش آن قائل نمی شوند. الان در این شرایط که ظرف چند روز ارزش دارایی آنها بیش از 15 درصد کاهش پیدا کرده، آیا هیچ اضطراب و استرسی داشتند؟ معلوم است که خیر.

 

وامصبیتا یا شادبادها

فضای رسانه ای بورس ایران یا سوگواری است یا هلهله شادی. مثلا ۹۹ کسی می گفت رشد بورس غیرمنطقی است، فضای مجازی و رسانه ای بورس پاره اش می کرد. همه شاکی می شدن که چرا وسط به سلامتی خواندن، صحبت از سر درد فردا صبح می کنید. موقعی هم که به گریه و زاری بیافتد یک مدل دیگه حال آدم را به هم می زد. الان هم دنبال کوچکترین نکته ای هستند تا سوگواری کنند و میخ بر تابوت بزنند. فقط خواهشا مراسم سوگواری را با تاخیر نگیرید و سر موقع به اخبار منفی برسید. بعضا می بینی طرف بعدازظهر متوجه خبر منفی شده، و سوگواری خبری را می کند که صبح تایمش بوده، حالا سوگواری در سوگواری می شه

 

 

امتیاز شما به این مطلب
میانگین امتیاز ها از 1 نفر 4/5
آخرین مقالات
نظر خود را با ما در میان بگزارید

ثبت نام/ورود به پنل کاربری

دسترسی به تمام امکانات وبسایت خبرنامه و اطلاعات و فعالیت های کاربری.

ارسال کد