تحلیل بازار امروز 23 شهریور 1401

تحلیل بازار امروز 23 شهریور 1401

تحلیل بازار امروز 23 شهریور 1401

1) یک چهارشنبه کلاسیک با ارزش معاملات خرد 2400 میلیارد تومنی که واقعا خبر خاصی در آن نبود. همین اندک نقدینگی در گردش بازار و فعالان باقی مانده سعی می کنند سرزندگی در بازار را نگه دارند. مثل دوران  قدیم سعی می کنند اگر معامله قابل توجهی در نمادی اتفاق افتاد، آن را پیگیری کنند و در صف خرید بشیند، یا از منفی به مثبت سهمی رنج بکشند تا خلاصه این روزهای کم رونق را سر کنند.

2) دیروز شاهد یک جا به جایی نسبتا سنگین در #کگاز بودیم که بعد از آن تقاضا در نماد بالا رفته (البته #کگاز به دلیل طرح توسعه تازه افتتاح شده می تواند مورد توجه باشد)، یا امروز در #ختراک #کقزوی این شرایط را دیدیم. پرطرفدارهای بازار پایه ای یک ماه اخیر مثل #وسالت #خکاوه #گشان بعد از چند روز دست به دست شدن و منفی، روز جاری مجددا مورد توجه قرار گرفتند. ساختمانی هایی مثل #ثنور (به خاطر افزایش سرمایه) #ثتران به خاطر احتمال برگشت زمین 100 هکتاری شهریار و غیره نیز مثبت معامله شدند. #کزغال هم با اتمام حق استفاده نشده به صف خرید رسید.

در کل هر چقدر قسمت بزرگ و تو چشم بازار در رکود است، قسمت سایه و حاشیه ای بازار که خیلی در چشم نیست جنب و جوش و فعالیت بالایی را تجربه می کند. مثلا #تمحرکه هم امروز بعد از چندین روز صف خریدش عرضه شد و به صف فروش رسید. همین مساله باعث شده ادم احساس کند عده ای به نتیجه رسیدند بهتر است فضای کلان را راه کرد و در تعداد سهام محدودی که به خوبی از آنها شناخت دارند فعالیت کنند.

3) برای اولین بار در روز جاری دو واحد آپارتمان شهرداری تهران در بورس کالا عرضه شد و مورد معامله قرار گرفت. حرکت جدید و خوبی بود و امیدوارم با عرضه تعداد بیشتری از املاک در بورس کالا شاهد توسعه این بخش از بازار سرمایه باشیم و شفافیت در بازار غیرشفاف و حبابی ملک نیز افزایش پیدا کند

4) یکی از صنایعی که در شش ماه آتی با سناریوهای مختلف کشور می تواند مورد توجه باشد، صنعت قطعه سازی است. به نظر می رسد تحت هر شرایطی درامد و فروش این شرکت ها رشد کند و با ثبات قیمت کامودیتی ها بهای تمام شده به اندازه ی رشد نرخ فروش شرکت ها، افزایش پیدا نکند. از آنجایی که بازار مصرف قطعه ی خودرو نیز رو به رشد است، لذا اگر دنبال فرصت رشد هستید اینجا می توانید گزینه هایی پیدا کنید.

امتیاز شما به این مطلب
میانگین امتیاز ها از 3 نفر 5/5
آخرین مقالات
نظر خود را با ما در میان بگزارید

ثبت نام/ورود به پنل کاربری

دسترسی به تمام امکانات وبسایت خبرنامه و اطلاعات و فعالیت های کاربری.

ارسال کد