تحلیل بازار

تحلیل بازار امروز 23 تیرماه 1401

1) ارزش معاملات خرد 3000 هزار میلیاردی که کماکان نشان دهنده رکود است در روزی که دارویی ها به خاطر افزایش نرخ های آخر هفته ای یکپارچه مثبت بودند، خودرویی ها به خاطر خبر یکی از خبرگزاری های بورسی از منفی به مثبت رفتند، پالایشی ها کمکان تحت تاثیر گزارش سه ماهه شاوان معاملات خوبی داشتند، برخی تک نمادها مورد توجه بود اما بقیه سهم ها وضعیت اسفناک خود را ادامه دادند.

2) حذف ارز 4200 و افزایش نرخ دارویی ها بالاخره اتفاق افتاد و فعلا به عنوان اثر اولیه اکثر نمادهای گروه مورد توجه قرار گرفتند. بعد از گذشت این اثر باید ببینیم آیا حاشیه سودها حفظ می شود یا کاهش پیدا می کند. در کل اما صنعت دارو جزو معدود صنایعی است که فعلا پتانسیل رشد درآمد در آن وجود دارد و قاعدتا در ماه های آتی می توان نمادهای خوبی در این گروه پیدا کرد.

3) دوباره یک مصاحبه و دوباره وعده انتشار گزارش ارزشگذاری بلوک خودرویی ها و البته نوسانی از منفی به مثبت. با توجه به اخبار رسیده اما به نظر می رسد این هفته ارزش پایه بلوک ها مشخص شود. این قضیه بلوک اینقدر خبر و شایعه در موردش منتشر شد که عکسل العمل ها نسبت به شایعات خیلی کم شده است. در صورتی که بالاخره آگهی بلوک این دو خودروساز انجام بشود می توان انتظار داشت همزمان با عرضه خودرو در بورس کالا معاملات این گروه بهتر شود. البته به شرطی که قیمت بلوک ها تو ذوق بازار نزد.

4) کماکان شاهد فروش بدون توقف سهامداران در اکثر نمادها هستیم. واقعا قیمت برخی سهم های به نقطه ای رسیده که قابل باور نیست و شاید چندماه بعد خیلی حسرت این قیمت ها را بخورند اما فعلا غلبه ترس بر امید و عدم وجود پول در بازار باعث شده سهامداران مالشان را با التماس بفروشند. به قول بازار دلاری ها مال التماسی را باید خرید.

امتیاز شما به این مطلب
میانگین امتیاز ها از 2 نفر 5/5
آخرین مقالات
نظر خود را با ما در میان بگزارید

ثبت نام/ورود به پنل کاربری

دسترسی به تمام امکانات وبسایت خبرنامه و اطلاعات و فعالیت های کاربری.

ارسال کد