تحلیل بازار امروز 22 تیرماه 1401

تحلیل بازار امروز 22 تیرماه 1401

تحلیل بازار امروز 22 تیرماه 1401

1) یک چهارشنبه گرم و راکد، با ارزش معاملات حدود 2700 میلیارد تومنی اما تعداد نمادهای مثبتی که بیشتر بود. گزارش سه ماهه خوب شاوان باعث شد توجه به گروه پالایشی بالا باشد، از طرف دیگر خبر عرضه خودرو در بورس کالا توجه به گروه خودرو و خود نماد کالا را افزایش داد. در کل بازار قابل تحمل تری بود.

2) برخی از نمادهای کوچک و متوسط به قدری اصلاح کرده اند که با کوچکترین تقاضایی معاملات آنها بر می گردد و مثبت و حتی مثبت کامل می شود. واقعا با گشتن در بین این نمادها گزینه های جذابی پیدا می شود اما چه کنیم که ترس کلی حاکم بر بازار اجازه رشد و بازده قابل توجه به هیچ نمادی را نمی دهد. نمی دانم اسم این استراتژی را چی بزارم اما واقعا اگر خیلی به مرور کسی این نمادها را بخرد بعید است در میان مدت بازده خوب کسب نکند.

3) دیشب قیمت کامودیتی و نفت افت قابل توجهی تجربه کرد. هم اخبار قرنطینه چین، هم ترس از ادامه سیاست های انقباضی فد (امروز گزارش تورم آمریکا منتشر می شود) و در کل چشم انداز رکودی باعث وضعیت نزولی فعلی شده است. امروز اگر نرخ تورم اعلامی آمریکا از نرخ مدنظر فد و انتظارات پایین تر باشد، امیدی زنده می شود که فد کمی پیج انقباض را شل تر کند.

4) ظاهرا تعیین تکلیف حذف ارز ترجیحی صنعت دارو نیز دور نیست. سازوکار دقیق مشخص نیست ولی ظاهرا افزایش نرخ دارو توسط شرکت های بیمه درمان تامین خواهد شد و دولت یارانه را به آنها پرداخت خواهد کرد. ممکن این گروه در هفته های آتی معاملات جالب توجهی داشته باشند.

امتیاز شما به این مطلب
میانگین امتیاز ها از 3 نفر 5/5
آخرین مقالات
نظر خود را با ما در میان بگزارید

ثبت نام/ورود به پنل کاربری

دسترسی به تمام امکانات وبسایت خبرنامه و اطلاعات و فعالیت های کاربری.

ارسال کد