تحلیل بازار امروز 2 مهر 1401

تحلیل بازار امروز 2 مهر 1401

تحلیل بازار امروز 2 مهر 1401

1) معمولا وقتی فضا ملتهب باشد، خیلی ها ترجیح می دهند سهامشان را بفروشند و منتظر اتفاقات روزهای آتی بمانند. نزدیک به 2700 میلیارد ارزش معاملات خرد بود و حقیقی ها به شدت از بازار فراری. به قول معروف سفید و سیاهش را هم نگاه نمی کردن. نحوه ی حمایت از بازار در حداقل قیمت دامنه ی نوسان انجام گرفت. نکته ی ناراحت کننده ی بازار بوجود آمدن این جو منفی و فرار بعد از یک دوره منفی بود. در واقع بازار دو هفته منفی رکودی را طی کرده بود و اینچنین منفی سنگین پس از آن بسیار ناامیدکننده به نظر رسید.

2) نکته امیدوارکننده ی بازار برای روزهای آتی عدم تشکیل صف های فروش بود. در واقع می توان گفت هر کسی که از ترس فضای ملتهب اخیر قصد فروش سهام داشت امروز به نیتش رسید. البته از زاویه ی دیگر می توان گفت علت عدم تشکیل صف فروش های سنگین رکود وحشتناک ساری و جاری در بازار است.

3) صحبت از چشم انداز بازار در میان این فضای ملتهب و همچنین در شرایطی که تمام تصمیم های جدی کشور به آینده موکول شده است سخت است. اما اتفاقی که در روزهای اخیر در بازار افتاده نشان می دهد اکثر کسانی که درگیر بورس ایران هستند، چشم اندازی مثبتی نسبت به آینده ندارند.

4) معمولا بعد از دوره های فروش هیجانی ناشی از یک بحران کلی بازار یک برگشت سریع تجربه می کند. باید ببینیم این بار نیز شاهد آن خواهیم بود یا نه. معاملات روز دوشنبه می تواند بهتر در تشخیص این موضوع کمک کند.

امتیاز شما به این مطلب
میانگین امتیاز ها از 1 نفر 5/5
آخرین مقالات
نظر خود را با ما در میان بگزارید

ثبت نام/ورود به پنل کاربری

دسترسی به تمام امکانات وبسایت خبرنامه و اطلاعات و فعالیت های کاربری.

ارسال کد