تحلیل بازار امروز 17آبان1401

تحلیل بازار امروز 17آبان1401

تحلیل بازار امروز 17آبان1401

1) یکی از مهمترین فاکتورهای رونق در بورس ارزش معاملات خرد است. درست است که کسب بازده توسط سهامداران مهمترین نشانه از رونق و جذابیت بازار به حساب می آید، اما ارزش معاملات بالا هم فاکتور بسیار با اهمیتی است.

در روز جاری حجم عرضه به نسبت افزایش پیدا کرد و تقریبا تمام تقاضای ممکن بی پاسخ نماند. شاید بگویید اینکه خوب نیست، ارزش معاملات رشد کرده ولی بازار منفی بسته شده است. این برداشت برای معاملات امروز درست است اما به شرطی که در روزها آتی شرایط منفی بشود و ارزش معاملات هم مجددا افت کند. لذا برای روزهای آتی خیلی مهم است که ارزش معاملات بالا حفظ شود. در این صورت است که می توانیم امیدوار باشیم موج برگشتی دو هفته ی گذشته، تبدیل به روند صعودی شود.

2) امروز شاخص نوسان به شدت افزایش پیدا کرد. یعنی حداکثر و حداقل قیمتی که سهم ها تجربه کردند نسبت به روزهای اخیر خیلی بیشتر شد. حتی سهم هایی داشتیم که کف و سقف روزانه آنها 12 درصد بود. زمانی که این شاخص نوسان روزانه رشد می کند، نشانه ای از قدرت بالای معامله گران کوتاه مدتی در تابلوی معاملات است.

پایداری نوسان روزانه بالا اتفاق خوبی نیست. ساده بخوام بگم پایداری این شاخص نشان می دهد خریداران از چشم انداز مطمئن نیستند و سریع پشیمان شده و می فروشند.

3) این بازگشایی با دامنه نوسان خیلی اذیت کننده است. یکی از سهم هایی که امروز خیلی شدید عرضه شد شتران بود. احتمالا در روزهای آتی در غبشهر هم همین را تجربه کنیم. وقتی خریدار تمایل دارد به قیمت بالاتری اقدام به خرید نمادی کند نباید با محدود کردن دامنه نوسان اجازه تشکیل صف را داد. بعدا که صف تشکیل شد یه فروشنده عمده عزیز تا جایی که می تواند اقدام به عرضه می کند.

4) روز گذشته قید شد که بازار داغ است و جاماندگان هم این داغی را زیاد می کنند و معمولا بعد از داغی یکباره شاهد روزهای نوسانی و حتی منفی می شویم. به همین دلیل هم توصیه می شود اگر کسی نقد است در روزهای داغ اقدام به تشکیل پرتفو نکند. چشم انداز بلندمدت مثبت است در این شکی نیست، باید ما طوری معامله کنیم که بتوانیم نوسان های کوتاه مدت را تحمیل کنیم و با مدیریت سرمایه شرایط سخت بازار را راحتتر رد کنیم.

امتیاز شما به این مطلب
میانگین امتیاز ها از 2 نفر 5/5
آخرین مقالات
نظر خود را با ما در میان بگزارید

ثبت نام/ورود به پنل کاربری

دسترسی به تمام امکانات وبسایت خبرنامه و اطلاعات و فعالیت های کاربری.

ارسال کد