تحلیل بازار امروز 13 تیر 1402

تحلیل بازار امروز 13 تیر 1402

تحلیل بازار امروز 13 تیر 1402

تردید با رویکرد مثبت

سومین روز مثبت بازار و تکمیل کننده الگوی سه سرباز سفید که البته نسبت به دو روز اخیر شدت مثبت کمتری داشت و البته توام با تراز منفی حقیقی برخلاف دو روز گذشته بود و در نهایت 8200 میلیارد تومان ارزش معاملات خرد به ثبت رسید که نکته مثبتی برای ادامه این حرکت مثبت شروع شده است. در واقع می توان انتظار داشت بازار در روزهای آتی بیشتر منتظر هینت یا خبر مثبت خواهد بود تا رو به بالا بخرد تا اینکه دنبال بهانه ای برای فروش باشد. نکته ای که به نظر می رسد رسانه های بورسی متوجه آن نیستند.

سهمیه بندی تخصیص ارز

تخصیص ارز در سامانه ی نیما سهمیه بندی شده است. در واقع برای برخی مصارف وارداتی صف بسیار طولانی وجود دارد و تقریبا ارزی تخصیص داده نمی شود و در طرف مقابل برای برخی مصارف دیگر تخصیص ارز بهتر شده است. اما به طوری کلی می توان گفت اگر این روند در تخصیص ادامه پیدا کند، در چند ماه آینده شاهد کمبود در برخی کالاها خواهیم بود یا باید باز هم اجازه دهند متقاضی ارز خودش را از بازار آزاد تامین کند. مدتی است تخصیص ارز برای برخی کالاها بهتر شده است که عموما در دسته مواد اولیه و ماشین آلات قرار می گیرند اما در بخش قطعات و کالاهای آماده وضعیت تخصیص بسیار خراب است.

دارویی های مثبت

با نزدیک شدن موعد گزارش فصل بهار، شرکت های دارویی مورد توجه بازار قرار گرفته اند و شاهد رشد قیمت در این گروه هستیم. برآیند عملکرد این شرکت ها در فصل بهار نشان می دهد که انتظار رشد سودآوری نسبت به بهار سال پیش و زمستان موضوع دور از انتظاری نیست. اساسا در دو سال گذشته این شرکت ها عموما چند هفته قبل از انتشار گزارش های فصلی شروع به رشد می کنند و این رشد تا یکی دو هفته بعد از گزارش ادامه پیدا می کند تا تثبیت برای دوره ی رشد آتی.

تحول ثتران در شهریار

 شرکت سرمایه گذاری مسکن تهران یک زمینی در شهریار داشته که مساحت آن 100 هکتار بوده و در ورودی این شهر (منطقه ی مرغوب از نظر ارزش) قرار داشته و چند سال قبل به شکل همراه با ابهامی این زمین را واگذار کرده است. حالا بعد از سالها پیگیری برخی سهامداران ظاهرا تحولاتی صورت گرفته احتمال بازگشت زمین به شرکت بوجود آمده است. یکی از نکات مبهم این داستان ارزش زمین مذکور است. بد نیست فرابورس ایران شفاف سازی مشخصی از این شرکت در مورد روند داستان زمین و همچنین برآوردی از ارزش آن داشته باشد تا سهامداران شرکت از وضعیت آن آگاه شوند.

امتیاز شما به این مطلب
میانگین امتیاز ها از 2 نفر 5/5
آخرین مقالات
نظر خود را با ما در میان بگزارید

ثبت نام/ورود به پنل کاربری

دسترسی به تمام امکانات وبسایت خبرنامه و اطلاعات و فعالیت های کاربری.

ارسال کد