تحلیل بازار امروز 11 تیرماه 1401

تحلیل بازار امروز 11 تیرماه 1401

تحلیل بازار امروز 11 تیرماه 1401

1) ناامید و اعصاب خورد. حال و احوال امروز بورسی ها این شکلی بود. دلار و همه چیز در حال رشد، سهام منفی و مردم (حقیقی ها) در حال فروش. 3460 میلیارد تومن ارزش معاملات خرد و 651 میلیارد تراز حقیقی منفی (18 درصد). بازار سهام شنبه هفته گذشته از ترس توافق ریزش را تجربه کرد و این هفته شنبه از ترس عدم توافق. یک سوال اساسی این است آیا سهام جزو گزینه های سرمایه گذاری مردم به حساب می آید یا نه. مثلا خدای نکرده اگر دلار 45 هزار تومن بشود، ممکن کسی به این فکر کنم که برم چندتا سهم بگیریم تا از رشد قیمت آن منتفع بشوم؟

2) سکه های بورسی و صندوق های طلا بسیار پرتقاضا هستند. #طلا به عنوان بزرگترین صندوق بیش از 151 میلیارد تومن ارزش معامله ثبت کرده و عمده خریداران حقیقی ها بودند. سکه رفاه و سایر انبارها هم صف خرید سنگین هستند. با توجه روند مذاکرات و تصور بازارها از عدم حصول نتیجه در کوتاه مدت، تمایل به خرید دلار، طلا و ملک در هفته های اخیر افزایش پیدا کرده و احتمالا روند حرکت به سمت این بازارها بیشتر نیز خواهد شد.

3) امروز کلوند و بوعلی مجمع داشتند و حداکثر عدد ممکن را تقسیم کردند. در حال حاضر با توجه به وضعیت بسیار ضعیف تقاضا در بازار سهام، پناه بردن به شرکت های با تقسیم سود بالا شاید یکی از راه های حفظ سرمایه باشد.

4) برخی معتقد هستند که سهم های پروژه در این بازار جواب می دهد. اما واقعیت این است که در سهم پروژه پول از جیب یک عده به جیب یک عده دیگر حرکت می کند. در واقع بعد از مدتی شاهد متضرر شدن پیروان پروژه ها خواهیم بود.

امتیاز شما به این مطلب
میانگین امتیاز ها از 3 نفر 5/5
آخرین مقالات
نظر خود را با ما در میان بگزارید

ثبت نام/ورود به پنل کاربری

دسترسی به تمام امکانات وبسایت خبرنامه و اطلاعات و فعالیت های کاربری.

ارسال کد