تحلیل بازار امروز 4دی

تحلیل بازار امروز 4دی

تحلیل بازار امروز 4دی

1) چرخش بازار به سمت خودرویی ها، ادامه ی مثبت در پتروشیمی ها، توجه به معدنی ها خلاصه شرایط امروز بازار بود. البته در اکثر صنایع سهم های خوب و مثبت قابل توجهی دیده می شد ولی جریان اصلی پول بازار به این شکل بود. در نتیجه ارزش معاملات خرد به بیش از 7400 میلیارد رسید که رکورد دیروز را هم رد کرد.

امروز برخی از سهم های جامانده در گروه هایی مثل کانی های غیرفلزی و فلزی، سیمانی ها و صنایع دیگر مورد توجه قرار گرفتند. با بازاری طرف هستیم که به دلیل رشد دلار به طور کلی در حال بالا آمدن است و احتمالا این روند فعلا ادامه داشته باشد. چون هنوز خیلی از سهم ها به دلیل وابستگی به دلار نیمایی خودشان را با شرایط جدید منطبق نکرده اند.

2) خودرویی ها بعد از مدتی که در حال استراحت و تماشای بقیه بازار بودند، مجددا روند صعودی در پیش گرفتند. البته قطعه سازها و تولیدکنندگان خودروی کار مثل #خاور #خزامیا #خمهر در این مدت رشد کرده بودند و حالا شرکت های بزرگ مثل #خودرو #خساپا و #خبهمن در حال جبران عقب ماندگی هستند. پاییز خیلی نخواهد توانست تحول در صورت های مالی سواری سازها را مشخص کند ولی تحول ناشی از رشد قیمت فروش این شرکت ها در زمستان بیشتر خودش را نشان خواهد داد.

البته در مورد خبهمن لازم است صورت های مالی بهمن موتور بررسی شود چون این فروش های بورس کالا در صورت مالی خود خبهمن نمی آید. اما تولیدکنندگان خودروی کار و قطعه سازها پاییز خوبی را خواهند داشت و بازار هم به همین دلیل در روزهای اخیر این نمادها را بهتر خریده و بالا آورده است.

3) شرکت هایی از گروه دارویی، غذایی، قطعه سازی، سیمانی که گزارش آذرماه مطلوبی داشتند و امروز در بازار با استقبال مواجه شدند. برخی دارویی ها در پاییز افزایش نرخ داشتند خصوصا تولیدکنندگان انتی بیوتیک. به همین دلیل در بین دارویی ها شرکت های زیادی را می بینیم که درآمد فصلی آنها رشد کرده است. غذایی ها اما عمدتا تحت تاثیر تورم عمومی رشد درآمد تجربه کرده اند. حکایت قطعه سازی ها هم مربوط به افزایش مقداری فروش و همچنین افزایش نرخ هایی است که گرفته اند.

ایران خودرو در 9 ماهه منتهی به آذر امسال بیش از سال گذشته ماشین تولید کرده است، همین یک نکته نشان می دهد چقدر تقاضا برای قطعه ی خودرو افزایش پیدا کرده است. رشد تولید خاور و خدیزل و غیره به کنار. سیمانی هایی هم که سمت جنوب هستند یا صادرات دارند به دلیل رشد دلار آذر بهتری را داشتند.

4) کانی های فلزی که سنگ آهن یا سایر مواد اولیه فولاد را تولید می کنند از بهار در روند نزولی ناشی از افت قیمت جهانی فولاد، سنگ آهن و غیره قرار گرفتند. حالا با چرخش در بازار جهانی، منطقه ای و همچنین شرایط داخل انتظار می رود رفته رفته وضعیت این شرکت ها بهتر شود. البته اگر قطعی گاز بگذارد. امثال #کچاد #کنور #کگل و غیره در این زمره هستند. از طرف دیگر نمادهای مثل #فزر هم به دلیل ارتباط یک به یک با دلار آزاد می توانند جایگزینی برای کسانی باشد که می خواهند سکه یا دلار بخرند. امروز این نماد هم بعد چند روز بسته شدن با 7 درصد مثبت به معاملات برگشت و حجم خوبی معامله شد.

 

امتیاز شما به این مطلب
میانگین امتیاز ها از 1 نفر 5/5
آخرین مقالات
نظر خود را با ما در میان بگزارید