مشاور سرمایه‌گذاری در کسب‌وکار

مشاوره سرمایه‌گذاری کسب‌وکار

سرمایه‌گذاری در کسب‌وکارهای مختلف یکی از راه‌های دستیابی به سود در فرآیند سرمایه‌گذاری است؛ اما با توجه به پیچیدگی‌ها و ظرافت‌های منحصربه‌فرد هر کسب‌وکار، انتخاب گزینه مناسب و سرمایه‌گذاری در آن، کمی دشوار است. یکی از راه‌هایی که سرمایه‌گذاران می‌توانند با استفاده از آن گزینه‌های مناسب را شناسایی کنند، مشاوران سرمایه‌گذاری هستند. نهادهایی که با صرف زمان و دانش متخصصان خود، تلاش می‌کنند در میان گزینه‌های موجود بهترین‌ها را شناسایی کرده و آن‌ها را به سرمایه‌گذاران خود معرفی کنند.

در ادامه به بررسی خدمات مشاوره سرمایه‌گذاری پرداخته و با آن‌ها آشنا خواهیم شد.

سرمایه‌گذاری در کسب‌وکارها

سرمایه‌گذاری یکی از راه‌هایی است که با استفاده از آن می‌توانیم ثروت خود را افزایش دهیم. در متون مالی سرمایه‌گذاری را تعویق مصرف فعلی برای دستیابی به مصرف بیشتر در آینده تعریف کرده‌اند. در این راه‌ افراد تلاش می‌کنند تا گزینه‌های سرمایه‌گذاری مختلف را شناسایی کرده و در بهترین آن‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

یکی از دارایی‌های سرمایه‌پذیری که می‌تواند مورد توجه افراد باشد، کسب‌وکارهایی هستند که نیازمند تامین مالی هستند؛ اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که روند بازدهی ایجاد شده توسط کسب‌وکارهای مختلف، به‌شدت متفاوت و ناهمگون است و همین موضوع سبب ایجاد پیچیدگی‌هایی در زمینه انتخاب کسب‌وکار پرپتانسیل و سرمایه‌گذاری در آن می‌شود. در این راه سرمایه‌گذاران برای انتخاب صحیح و درست یک کسب‌وکار می‌توانند از خدمات مشاوران ‌سرمایه‌‌گذاری استفاده کنند و به بازدهی مطلوبی در سرمایه‌گذاریشان دست‌یابند.

در ادامه به بررسی ضرورت و مزایای حضور مشاوران سرمایه‌گذاری در این امر پرداخته و با آن‌ها آشنا خواهیم شد. با فردانامه همراه باشید.

checking the pie chart for exchange stock market
آشنایی با لزوم استفاده از خدمات مشاور سرمایه‌گذاری در حیطه سرمایه‌گذاری در کسب‌وکارهای مختلف

ضرورت حضور مشاوران سرمایه‌گذاری

همان‌طور که در ابتدا نیز اشاره کردیم سرمایه‌گذاری در کسب‌وکارهای مختلف به‌عنوان یکی از گزینه‌های پربازده‌ در میان سرمایه‌گذاری‌های مختلف شناخته می‌شود؛ اما بااین‌حال شناسایی گزینه مناسب و سرمایه‌گذاری در زمان صحیح در آن، امر پیچیده‌ای است که این سرمایه‌گذاری را از سایر گزینه‌های سرمایه‌گذاری متفاوت می‌کند. در ادامه تلاش می‌کنیم که به برخی از مواردی که منجر به پیچیدگی این بازار سرمایه‌پذیر می‌شوند اشاره کرده و شما را با آن‌ها آشنا کنیم.

  • تعدد و تنوع کسب‌وکارها: شاید یکی از مهم‌ترین عواملی که سبب پیچیدگی این گزینه سرمایه‌گذاری در مقایسه با سایر گزینه‌ها می‌شود را بتوان در تنوع کسب‌وکارها خلاصه کرد. این کسب‌وکارها در بخش‌ها و صنایع مختلفی حضور دارند و بررسی و شناخت هر کدام از آن‌ها نیازمند دانش و تخصص نسبی در صنعت مرتبط است.
  • معمولاً سرمایه‌گذاران خرد فاقد دانش یادشده، یا زمان لازم برای بررسی هستند و به‌درستی نمی‌توانند این گزینه‌ها را ارزیابی کنند.
  •    درصد شکست بالا: معمولاً گزینه‌هایی که به‌عنوان فرصت سرمایه‌گذاری در این بخش مطرح می‌شوند، کسب‌وکارهایی هستند که برای ادامه فعالیت خود نیازمند تامین مالی هستند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که اغلب این بنگاه‌های اقتصادی در مراحل ابتدایی فعالیت خود بوده و دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد این مرحله هستند. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به نرخ رشد بالا، بازدهی پایین و همچنین ریسک بالای این بنگاه‌ها اشاره کرد.
  • بنابراین موشکافی طرح‌های یادشده و پیش‌بینی روند سودآوری آتی آن‌ها، بایستی جزء مراحلی باشد که مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد.
  • بازده ناهمگون: همان‌طور که اشاره کردیم کسب‌وکارهایی که به تامین مالی می‌پردازند در ابتدای چرخه فعالیت خود قرار دارند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که این کسب‌وکارها بازده ناهمگونی را ثبت کرده و نوسانات بازدهی هر یک از آن‌ها، به‌شدت بالا است. این موضوع در کنار مواردی که اشاره کردیم لزوم انتخاب صحیح و درست یک کسب‌وکار را برای ما دوچندان می‌کند.
  • یچیدگی قراردادهای تامین مالی: قراردادهای تامین مالی که میان سرمایه‌گذار و بنگاه سرمایه‌پذیر منعقد می‌شوند پیچیدگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارند؛ کما اینکه در ایران برای تامین مالی کسب‌وکارها از قراردادهای اسلامی (صکوک) استفاده شده و این موضوع پیچیدگی این قراردادها را برای سرمایه‌گذاران بیش از پیش افزایش می‌دهد.

مواردی که اشاره کردیم تنها برخی از موضوعاتی هستند که سبب پیچیدگی این بازار می‌شوند که سرمایه‌گذاران باید به آن‌ها توجه کنند. همان‌طور که اشاره کردیم برای سرمایه‌گذاری صحیح در این بازار می‌توانیم از خدمات مشاوران سرمایه‌گذاری استفاده کنیم. مشاورانی که با دارا بودن تخصص و مهارت‌های مورد نیاز این بازار، می‌توانند ما را در شناسایی گزینه‌های مناسب یاری کرده و در این راه به سرمایه‌گذاری بهتر ما کمک کنند.

در ادامه به بررسی خدمات مشاوران سرمایه‌گذاری در این زمینه پرداخته و با آن‌ها آشنا خواهیم شد.

خدمات مشاوران سرمایه‌گذاری

خدماتی که مشاوران سرمایه‌گذاری در زمینه فرصت‌های موجود در سرمایه‌گذاری در کسب‌وکارها به ما ارائه می‌دهند، متنوع و قابل‌توجه است. در ادامه تلاش می‌کنیم شما را با بخش کوچکی از این خدمات آشنا کنیم.

  • عیین ریسک و بازده مورد انتظار: سرمایه‌گذاری یک امر شخصی و منحصربه‌فرد است. به همین علت گزینه‌هایی که به هر فرد ارائه می‌شود متفاوت از فرد دیگر بوده و مختص همان فرد است. بازده مورد انتظار و ریسک قابل تحمل متفاوت منحصربه‌فرد هر شخص از جمله مهم‌ترین فاکتورهایی است که سبب به‌ وجود آمدن این موضوع می‌شود.
  • مشاوران سرمایه‌گذاری با تعیین بازده مورد انتظار و ریسک قابل تحمل سرمایه‌گذاران تلاش می‌کنند به شخصی‌سازی راهکار ارائه‌شده خود پرداخته و از این راه مشتریان خود را منتفع سازند.
  • بررسی گزینه‌های متنوع و پیشنهاد بهترین آن‌ها: وجود فرصت‌های سرمایه‌گذاری متنوع و متعدد در صنایع و سکتورهای مختلف سبب سردرگمی سرمایه‌گذارانی می‌شود که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در کسب‌وکارها هستند. مشاوران سرمایه‌گذاری در این راه تلاش می‌کنند تا بررسی دقیق و جزءبه‌جزء گزینه‌های موجود، بهترین گزینه‌ها را شناسایی کرده و در آن سرمایه‌گذاری کنند.
upward and downward candles on the exchange stock market 2
آشنایی با خدمات مشاوران سرمایه‌گذاری در کسب‌وکار
  • بررسی گزینه‌های متنوع و پیشنهاد بهترین آن‌ها: وجود فرصت‌های سرمایه‌گذاری متنوع و متعدد در صنایع و سکتورهای مختلف سبب سردرگمی سرمایه‌گذارانی می‌شود که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در کسب‌وکارها هستند. مشاوران سرمایه‌گذاری در این راه تلاش می‌کنند تا بررسی دقیق و جزءبه‌جزء گزینه‌های موجود، بهترین گزینه‌ها را شناسایی کرده و در آن سرمایه‌گذاری کنند.
  • برگزاری جلسات پیوسته: با توجه به تحولات و نوسانات شدید موجود در اقتصاد ایران و همچنین نوساناتی که کسب‌وکارها در طی عمر خود تجربه می‌کنند، مشاوران سرمایه‌گذاری به برگزاری جلساتی دوره‌ای برای سرمایه‌گذاران خود می‌پردازند. با استفاده از این موضوع این افراد تلاش می‌کنند تا راهنمایی‌های خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به اطلاع سرمایه‌گذاران رسانده و بهبود عملکرد آن‌ها را در سرمایه‌گذاری‌های خود به‌دنبال داشته باشند.
  • ارزیابی عملکرد: یکی از راه‌هایی که مشاوران سرمایه‌گذاری تلاش می‌کنند تا با از طریق آن کیفیت خدمات خود را افزایش دهند، ارزیابی عملکرد خود به‌صورت دوره‌ای است تا در صورتی که عملکرد آن‌ها قابل قبول نبود، به تغییر استراتژی مورد استفاده‌شان بپردازند.

مشاوره سرمایه‌گذاری کسب‌وکار در فردانامه

همان‌طور که اشاره کردیم سرمایه‌گذاری در کسب‌وکارهای مختلف به‌عنوان یکی از جذاب‌ترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری در میان سرمایه‌گذاران شناخته می‌شود. فردانامه تلاش می‌کند تا با بررسی گزینه‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری موجود در این بازار، بهترین گزینه‌های آن را شناسایی کرده و آن‌ها را به سرمایه‌گذاران معرفی کند. در ادامه به برخی از خدماتی که تیم مشاور سرمایه‌گذاری فردانامه به ارائه آن‌ها می‌پردازد، اشاره خواهیم کرد.

  • تعیین بازده مورد انتظار و ریسک قابل‌ تحمل سرمایه‌گذار
  • بررسی گزینه‌های سرمایه‌گذاری موجود و شناسایی بهترین آن‌ها
  • برگزاری جلسات منظم و پیوسته برای سرمایه‌گذاران (حضوری یا آنلاین، بنا به درخواست متقاضی)
  • ارائه خدمات با کیفیت با هزینه قابل قبول برای هر دو طرف
  • پاسخ به سوالات سرمایه‌گذاران و راهنمایی آن‌ها در سرمایه‌گذاری‌های خود
  • بررسی وضعیت مالی شخص متقاضی و ارائه برنامه‌ریزی مالی براساس آن

در صورت تمایل به استفاده از این خدمات می‌توانید فرم موجود صفحه مشاوره سرمایه‌گذاری را پر کنید تا همکاران ما به‌زودی با شما تماس بگیرند.

جمع‌بندی

همان‌طور که اشاره کردیم یکی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری مناسب و پربازده در میان گزینه‌های در دسترس سرمایه‌گذاران، سرمایه‌گذاری کسب‌وکار است. با توجه به ویژگی‌های موجود در این بازار، این فرصت می‌تواند بازده خوبی را نصیب سرمایه‌گذاران خود کند و بهبود وضعیت مالی آن‌ها را به‌دنبال داشته باشد.

در مسیر سرمایه‌گذاری در این بازار افرادی که دانش و تخصص سرمایه‌گذاری کافی را برای سرمایه‌گذاری در این بازار ندارند، می‌توانند از خدمات مشاوران سرمایه‌گذاری استفاده کنند و از این مسیر بهبود فعالیت سرمایه‌گذاری خود را در این بازار بهبود بخشند.

امتیاز شما به این مطلب
میانگین امتیاز ها از 0 نفر 0/5
آخرین مقالات