مشاور سرمایه‌گذاری طلا

مشاوره سرمایه‌گذاری در بازار طلا

بازار طلا به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازارهای سرمایه‌گذاری در جهان شناخته می‌شود. قدمت بالا و روند قیمتی همواره صعودی در این بازار از جمله دلایل توجه سرمایه‌گذاران به این بازار است. در همین راستا مشاوره سرمایه‌گذاری در این بازار از خدمات اصلی مشاوره سرمایه‌گذاری در فردانامه است.

طلا همواره در تاریخ بشری به‌عنوان یکی از ابزارهای سرمایه‌گذاری متداول و نام‌آشنا میان انسان‌ها شناخته شده است. این فلز گران‌بها هفت هزار سال پیش از میلاد مسیح کشف شد و رفته‌رفته مورد توجه تمدن بشری قرار گرفت. در ابتدا از این فلز به‌عنوان ماده اولیه برای تولید مسکوکات طلا استفاده می‌شد؛ اما با گذشت زمان این فلز به ابزاری برای سرمایه‌گذاری و حفظ ذخیره ارزش برای سرمایه‌گذاران خود بدل گشت.

 در ادامه تلاش می‎‌‌کنیم تا به بررسی این فلز پرداخته و روش‌های سرمایه‌گذاری در آن را معرفی کنیم و در نهایت با بهترین روش سرمایه‌گذاری در این ابزار نیز آشنا شویم. پس در ادامه با فردانامه همراه باشید.

تاریخچه سرمایه‌گذاری در طلا

همان‌طور که در ابتدا نیز عنوان کردیم فلز طلا با دارا بودن قدمت بیش از هفت‌هزار‌ساله خود همواره مورد توجه جوامع بشری بوده است. با توجه به جلای بالا و همچنین قابلیت شکل‌پذیری بالای این فلز، در ابتدا به‌عنوان فلزی که برای تولید جواهرآلات استفاده می‌شد، مطرح شد. در ادامه برای تولید مسکوکات طلا که به‌عنوان پول رایج در کشورها مورد استفاده قرار می‌گرفت، استفاده شد.

با گذشت زمان این فلز جای خود را به اسکناس‌های کاغذی به‌عنوان پول داد و کاربرد خود را به‌عنوان پول رایج از دست داد. کاربردهای امروزه این فلز به تولید جواهرآلات زینتی، سرمایه‌گذاری و کاربردهای گسترده در صنایع مختلف، خلاصه می‌شود.

gold invest
آشنایی با مزیت‌های سرمایه‌گذاری در طلا

مزیت‌های سرمایه‌گذاری در طلا

همان‌طور که اشاره کردیم تاریخچه استفاده و سرمایه‌گذاری در طلا بسیار قابل‌توجه است و به پیش از میلاد مسیح باز می‌گردد. ویژگی‌های این فلز همچون جلا و درخشندگی، قابلیت شکل‌پذیری بالا و عدم واکنش‌پذیری آن با اکسیژن موجود در هوا (این فلز زنگ نمی‌زند) از جمله دلایلی است که سبب جلب توجه افراد به این فلز شد. این ویژگی‌ها سبب شده است که سرمایه‌گذاری در طلا مزیت‌های زیادی را برای سرمایه‌گذاران آن به‌همراه آورد. در ادامه به برخی از این مزیت‌ها اشاره می‌کنیم:

  • قابلیت نقدشوندگی: یکی از مهم‌ترین مزیت‌هایی که با سرمایه‌گذاری در طلا به دست می‌آوریم، قابلیت نقدشوندگی بالای آن است. این ویژگی در تمامی ابزارهای مبتنی‌ بر طلا مشاهده می‌شود و به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد که در هر لحظه و با کمترین هزینه در صورت تمایل طلای خود را فروخته و به وجه نقد تبدیل کنند.
  • ابزاری برای پوشش ریسک: طلا همواره با توجه به ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود به‌عنوان ابزاری برای پوشش ریسک پرتفوهای سرمایه‌گذاری مطرح شده است. در واقع دلیل نام‌گذاری طلا به‌عنوان دارایی امن (Safe-haven asset) همین ویژگی طلا است.
  • برای مثال طلا در زمان وقوع جنگ و یا رویدادهای غیرمترقبه دیگر، مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفته و با رشد قیمت همراه می‌شود. این در حالی است که دارایی‌های دیگر از جمله سهام در این شرایط با افت قیمت همراه شده و سرمایه‌گذاران خود را با زیان مواجه می‌سازند.
  •   ابزاری برای حفظ ارزش: مهم‌ترین مزیتی که سرمایه‌گذارانی که در طلا سرمایه‌گذاری می‌کنند به دست می‌آورند، حفظ ارزش طلا در شرایط تورمی است. در واقع سرمایه‌گذارانی که اقدام به سرمایه‌گذاری در این ابزار می‌کنند، هم خود را در مقابل روند تورم جهانی (با توجه به تاثیرگذاری قیمت انس جهانی در قیمت آن) و هم تورم داخلی (برای مثال تورم موجود در اقتصاد ایران) بیمه می‌کنند.
  • روش‌های متنوع سرمایه‌گذاری: مزیت‌ دیگری که سرمایه‌گذاران طلا کسب می‌کنند، امکان سرمایه‌گذاری در طلا با روش‌های متنوع و متعدد قابل دسترس است. دلیل اصلی وجود این روش‌ها اقبال عمومی است که سرمایه‌گذاران به طلا دارند. از جمله این روش‌ها می‌توان به سرمایه‌گذاری در طلای فیزیکی، اوراق بهادار مبتنی‌بر آن و صندوق‌های کالایی پایه طلا (از جمله صندوق‌های ETF) نام برد.

مواردی که اشاره شد تنها برخی از مزیت‌های سرمایه‌گذاری در طلا است. در ادامه به تشریح روش‌های مختلف سرمایه‌گذاری در طلا می‌پردازیم تا شما را با این روش‌ها آشنا کنیم.

مشاوران سرمایه‌گذاری در طلا

علی‌رغم مزیت‌های زیادی که سرمایه‌گذاری در طلا دارد؛ اما بااین‌حال سرمایه‌گذاری در آن دارای پیچیدگی‌های زیادی است. برای مثال یکی از مسائلی که سبب پیچیدگی امر سرمایه‌گذاری در طلا می‌شود، تاثیرپذیری بالای قیمت آن از اخبار و تحولات بین‌المللی است. این موضوع نوسانات شدیدی را در قیمت طلا ایجاد کرده و ریسک سرمایه‌گذاری در آن را افزایش می‌دهد. برای مثال می‌توانید نوسانات قیمت انس جهانی طلا را از دهه ۶۰ میلادی در تصویر زیر مشاهده کنید.

History of world price of gold
روند تاریخی قیمت انس جهانی طلا

این موضوع در کنار روش‌های مختلفی که برای سرمایه‌گذاری در طلا وجود دارد، ضرورت وجود مشاوره سرمایه‌گذاری را برای ارائه مشورت‌های راهگشا در سرمایه‌گذاری در این ابزار را دوچندان می‌کند. با استفاده از مشاوره سرمایه‌گذاری می‌توان زمان و قیمت بهینه را برای سرمایه‌گذاری در طلا متوجه شد و همچنین با بهترین روش اقدام به سرمایه‌گذاری در طلا کرد؛ همچنین استفاده از چنین خدماتی به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد که درصد بهینه سرمایه‌گذاری در این ابزار را نیز متوجه شوند.

همه این موضوعات نشان می‌دهد که که استفاده از راهنمایی‌ها و مشورت‌های یک مشاور سرمایه‌گذاری مطمئن، مزیت‌های زیادی را برای ما به‌همراه می‌آورد؛ اما سوالی که در این‌جا مطرح می‌شود این است که یک مشاور سرمایه‌گذاری مطمئن و حاذق چه ویژگی‌هایی دارد. در ادامه تلاش می‌کنیم برخی از ویژگی‌های این دسته از مشاوران سرمایه‌گذاری را معرفی کنیم.

man with modern style working
آشنایی با ویژگی‌های مشاوران سرمایه‌گذاری مطمئن

ویژگی‌های مشاور سرمایه‌گذاری در حوزه طلا

همان‌طور که مشاهده کردید استفاده از خدمات مشاوره سرمایه‌گذاری در حوزه طلا سبب کسب سود دوچندان در کنار کاهش ریسک، در این بازار می‌شود. در ادامه به برخی از ویژگی‌های یک مشاوره سرمایه‌گذاری مطمئن اشاره می‌کنیم.

  • آشنا به پیچیدگی‌های بازار طلا: یک مشاور سرمایه‌گذار بازار طلا باید با پیچیدگی‌های این بازار آشنا باشد تا بتواند راه‌حل‌های بهینه‌ای را به سرمایه‌گذاران پیشنهاد دهد. بررسی و پیش‌بینی قیمت انس جهانی طلا، نرخ برابری ریال به دلار و آشنایی با ابزارهای سرمایه‌گذاری در طلا از جمله مهم‌ترین این نکات هستند.
  • برگزاری جلسات مستمر و بررسی وضعیت پرتفوی: با توجه به نوسانات شدید قیمت طلا لازم است که مشاوران سرمایه‌گذاری در این حوزه به‌صورت مستمر و منظم جلساتی را برای راهنمایی سرمایه‌گذاران برگزار کنند.
  • ارائه خدمات به‌صورت آزمایشی: یکی دیگر از ویژگی‌های یک مشاوره سرمایه‌گذاری خوب، ارائه خدمات خود به‌صورت آزمایشی است تا در صورتی که سرمایه‌گذار از خدمات ارائه‌شده مشاوره رضایت داشته باشد، همکاری و ارائه مشاوره از سوی مشاور تداوم یابد.
  • مدیریت ریسک: همان‌طور که اشاره کردیم طلا به‌عنوان یک دارایی امن شناخته می‌شود. تشخیص درصدی از پرتفوی که به این دارایی اختصاص می‌یابد و و تغییر آن با تغییر شرایط یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که مشاور سرمایه‌گذاری به آن مسلط است.

مشاوره سرمایه‌گذاری طلا در فردانامه

تیم فردانامه پس از مشاهده نیاز سرمایه‌گذاران به مشاوره سرمایه‌گذاری کارآمد و مطمئن در حوزه سرمایه‌گذاری طلا، تصمیم به ارائه راهنمایی و مشاوره در خصوص سرمایه‌گذاری در طلا کرد. مشاوران سرمایه‌گذاری فردانامه تلاش می‌کنند تا با ارائه راهکارهای خود به سرمایه‌گذاران بازدهی سرمایه‌گذاری آنان را دوچندان کرده و ریسک سرمایه‌گذاری در این دارایی را تا حدود زیادی کاهش دهند.

 برگزاری جلسات دوره‌ای، ارائه راهکارهایی شخصی به هر متقاضی براساس شرایط آن، پیش‌بینی افق پیش روی قیمت طلا و اعلام قیمت بهینه برای ورود به این بازار و… از جمله خدماتی است که تیم فردانامه تلاش می‌کند به سرمایه‌گذاران ارائه دهد. در صورتی که نیازمند خدمات مشاوره‌ای در این حوزه هستید، می‌توانید با مراجعه به صفحه مشاوره سرمایه‌گذاری از خدمات فردانامه در این زمینه بهره‌مند شوید.

جمع‌بندی

در این مطلب تلاش کردیم تا شما را با تمامی مزیت‌های دریافت مشاوره سرمایه‌گذاری در طلا آشنا کنیم. تاریخچه طلا، مزایای سرمایه‌گذاری در طلا و همچنین مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین مشاوران سرمایه‌گذاری در طلا را معرفی کردیم. امیدواریم که این مقاله به شما برای کسب سود مورد نظرتان در بازار طلا راهنمایی لازم را ارائه کرده باشد.

امتیاز شما به این مطلب
میانگین امتیاز ها از 0 نفر 0/5
آخرین مقالات