تحلیل تکنیکال شاخص طلا

تحلیل تکنیکال انس طلا

تکنیکال انس طلا

در این مقاله قصد داریم  تکنیکال شاخص طلا را بررسی کنیم همانطور که در نمودار بالامشاهده مینمایید از محدوده 1618 دلار که یکی از مهم ترین نواحی این چارت است. رشد شارپی را تجربه کرده که ماحصل این حرکت سریع رسیدن به ناحیه با اهمیت 1800 دلار می باشد . نکته حائز اهمیت این که طلا در مسیر رشد خود بارها و بارها به ریز حمایت ها و مقاومت ها واکنش نشان داده و سپس مسیر خود را طی کرده .

همانطور که در شکل مشخص است می توان این طور برداشت کرد که طلا با گذشت از محدوده 1732 دلار و تثبیت آن قصد رسیدن به ناحیه بالاتر و فتح آن یعنی محدوده 1800 دلار را داشته و دارد. به نظر می رسد طلا برای عبور از ناحیه 1800 دلار قدرت لازم را نداشته باشد . از دلایل این پیشبینی می توان به این موضوع اشاره کرد که اندیکاتور RSI در تایم فریم های روزانه و 4 ساعته Overload یا فروش هیجانی را نشان می دهد ، و همان طور که ممکن است بدانید ، تجارب و مشاهدات تاریخی حاکی از آن است که طلا به شدت به مناطق بیش فروش و بیش خرید اندیکاتور RSI حساس می باشد .

دلیل مهم دیگر که پایه دیگری از این پیش بینی و تحلیل را می سازد این است که همانطور که در شکل مشخص است در دو اندیکاتور استفاده شده برای تحلیل این چارت یعنی اندیکاتور MACD و اندیکاتورRSI می توان به وضوح واگرایی را مشاهده کرد.
همچنین می توان به این نکته اشاره کرد که گرفتن پوزیشن های فروش در نواحی فعلی قیمت به مراتب جذابیت بیشتری برای معامله گران طلا دارد تا پوزیشن های خرید، چون معامله گران می توانند با قرار دادن یک حد ضرر مناسب در سطح 1815 دلار یا 1810 دلار پوزیشن های فروشی بگیرند که به مراتب از پوزیشن های خرید کم ریسک تر است ومی توانند ریسک به ریوارد بهتری داشته باشند.

در هر حال ریزش طلا از این محدوده به منظور اصلاح تا سطح قیمت 1730 دلار به هیچ وجه موضوع دور از انتظاری نیست . البته شایان ذکر است که به دلیل اهمیت بالای این محدوده یعنی حد فاصل 1730 دلار تا 1800 دلار ، آرایش کندل ها و مطالعه درست آن ها در این ناحیه می تواند به شدت مفید و کمک کننده باشد .

امتیاز شما به این مطلب
میانگین امتیاز ها از 10 نفر 4.7/5
آخرین مقالات
نظر خود را با ما در میان بگزارید