تحلیل بازار 1آذر1401

تحلیل بازار 1آذر1401

تحلیل بازار 1آذر1401

  • بعد از عرضه های سنگین روز گذشته، انتظار برای بازار امروز متعادل و حتی منفی بود که تقریبا به همین شکل هم بازار شروع شد. در ادامه با کاهش قدرت فروشندگان، بازار به تعادل برگشت. در اواخر بازار خساپا به صف خرید نشست و باعث شد هیجان مثبتی شکل بگیرد. در کل پول داخل بازار در حال چرخش است و هر چند روز یک بار بین سهم های مختلف حرکت می کند. در کلیت بازار، شاهد یک تعادلی هستیم که البته نوسان های یک یا دو روزه را نیز تجربه می کند.

 

  • شب گذشته یک رفت و برگشت سنگین در نفت تجربه شد. قیمت کامودیتی ها تحت تاثیر افزایش آمار مبتلایان به کرونا در چین تحت فشار بود و در کنار آن خبری منتشر شد مبنی بر اینکه عربستان تولید نفت را افزایش خواهد داد که همین باعث شد یک منفی 6 درصدی در نفت تجربه شود و البته با تکذیب این خبر تا آخر شب همین مسیر برگشت خورد و قیمت به اول بازار برگشت. ولی در کل نفت تحت فشار است و ممکن است بازهم افت کند. در مورد سایر کامودیتی ها مثل فلزات اما اگر کرونای چین اذیت نکند بعید است قیمت های خیلی پایینی تجربه شود.
  • عملیات بازار باز بانک مرکزی نشان می دهد علی رغم اینکه نرخ ریپو از سوی این بانک تغییر پیدا نمی کند اما چیزی در حدود 13 هزار میلیارد تومن تقاضای ریپو بانک ها پاسخ داده نمی شود. در واقع به صورت هفتگی شاهد 13 هزار میلیارد کسری در عملیات بازار برای بانک ها هستیم که پاسخ داده نمی شود.

این کسری به بازار بین بانکی منتقل می شود احتمالا آنجا هم بدون نتیجه می ماند. در نهایت این کسری بعلاوه سایر کسری ها تبدیل به رقابت برای جذب سپرده از سوی این بانک ها تبدیل می شود و باعث می شود نرخ بهره افزایش پیدا کند. برخلاف آن چیزی که به صورت مصنوعی در سایت بانک مرکزی ملاحظه می کنیم که نرخ بهره تغییر پیدا نکرده است.

  •  یکی از ویژگی های بازار در این روزها مقایسه سهم ها با یکدیگر است. به عنوان مثال ممکن است کسی #خساپا را با #خودرو مقایسه کند و به نتیجه برسد چون کمتر رشد کرده است بهتر است آن را خریداری کند. به طور کلی مقایسه های نسبی بازده نمادهای مختلف روش مرسومی برای انتخاب سهم است. اما از زاویه ی دیگری اگر به موضوع نگاه کنیم می توان نتیجه گرفت به دلیل عدم شکل گیری روند حرکتی، تریدرها سعی می کنند با جا به جایی بین سهم های برنده و بازنده ریسک پرتفوی خودشان را مدیریت کنند.
امتیاز شما به این مطلب
میانگین امتیاز ها از 3 نفر 5/5
آخرین مقالات
نظر خود را با ما در میان بگزارید