تحلیل بازار امروز 6آذر1401

تحلیل بازار امروز 6آذر1401

تحلیل بازار امروز 6آذر1401

  •  یه مدتی است بازار از اون حالت غش کردن خارج شده است. قبلا تا بازار منفی می شد، سریع همه رنج منفی می کشیدن و بازار غش می کرد. وقتی این اتفاق می افتاد می تونستی راحت سیستم را ببندی و بری دنبال زندگی ات و به احتمال زیاد تا آخر وقت همان شرایط منفی و غش ادامه پیدا می کرد. حالا شاید رو منفی ها کامل هم حمایتی شکل می گرفت. مدتی است این شکلی نیست، مثل امروز که بازار منفی شروع کرد ولی دو سه بار به مثبت رفت و برگشت و در نهایت هم مثبت بست.

ارزش معاملات خرد در روز جاری که مثل روزهای اخیر نوسانی بود 3300 میلیارد تومن ثبت شد. سرکوب نرخ نیما و نوسان بازارهای جهانی بخش عمده ای از بازار را در انتظار فرو برده است و بار نوسان های کوتاه مدت بر صنایع داخلی و تورمی افتاده است. به همین دلیل شاخص کل بعضا منفی می خورد و شاخص هم وزن مثبت.

  •  بعضی رسانه های اقتصادی واقعا خودشان معضل هستند تا بستری برای حل مشکلات. روزنامه ای که سالها مرجع بسیاری از فعالان اقتصادی برای پیگیری اخبار و تحلیل ها بوده، کارش به جایی رسیده که تصویر یک چارت را در صفحه ی اول می گذارد و تا نشان دهد شاخص بورس به مقاومت خورده است. در به کار بردن ابزار تحلیلی هم که استفاده کرده اشتباه کرده است و حتی مقاومت مدنظرش در آن نمودار را هم درست تشخیص نداره است.

یک ماه رشد قیمت ملک ضعیف بوده ذهن آقایان مکدر شده و سریع گفتن یه چنگالی قاشقی پیدا کنیم بگیم بورس به مقاومت خورده و نمی تواند رشد کند. حداقل اگر می خواهید این کار را بکنید یک تکنیکالیست وارد پیدا کنید تا نمودار اشتباه برایتان نکشد. یا حتی می توانید از سایت های آموزشی داخلی یا خارجی استفاده کنید و تشخیص محدوده ی مقاومتی در ابزار چنگال اندروز را یاد بگیرید.

  • غذایی ها پا به پای تورم رشد درآمد تجربه می کنند. گزارش های عملکرد ماهانه ی این شرکت ها نیز همین را نشان می دهد و رشد مدام درآمد ماهانه باعث شده است بسیاری از معامله گرها به نمادهای این گروه علاقه مند باشند. هم در گروه تولیدکنندگان شیرینیجات شاهد عملکردهای خوب هستیم هم در سایر غذایی ها مانند تولیدکنندگان رب و کنسرو. از طرف دیگر درآمد شرکت های زراعی و دامپروی و حتی لبنی ها  نیز روند رشدی دارد. این روند رشد درآمد در این صنعت ادامه خواهد داشت و  کماکان می توان از نظر بنیادی روی گروه های ذکر شده حساب کرد.

اگر در تخمین قیمت مناسب برای خرید درست رفتار کنیم متضرر نخواهیم بود، اما از آنجائیکه سهم ها کوچک هستند بعضا خریداران دچار هیجان مثبت می شوند و ممکن است گران تر از قیمت معقول اقدام به خرید کنند. در تخمین قیمت مناسب برای خرید از نظر بنیادی و تکنیکال اگر دقت کنیم، گروهی است که می تواند سود برساند.

  • معمولا در شرایطی که نرخ بهره روند افزایشی دارد، نهادهای مدیریت دارایی که بتواند پول جدید جذب کنند از فرصت های جدید با نرخ سود بدون ریسک بالا می توانند استفاده کنند و بسیار منتفع می شوند. در طرف مقابل نهادهای مدیریت دارایی که منابع جذب شده ی قبلی را صرف خرید اوراق بدهی کرده اند، خصوصا اوراق بلندمدت و بدون کوپن بعضا بسیار متضرر می شوند. این وسط اگر مثلا پولی از صندوق قدیمی که اتفاقا اوراق بلندمدت بدون کوپن (مثل همین اخزا) دارد به صندوق جدید التاسیس برود صندوق مبدا زیان شدید می کند و صندوق مقصد سود خوبی می کند.

امروز #تفارس بسیار مورد توجه قرار گرفت و صف خرید شد. به نظر می رسد بازار متوجه مزایای منابع مالی جدیدی که در حال ورود به صندوق های این تامین سرمایه است، شده و به همین دلیل تمایل به خرید سهام مدیر این صندوق ها یعنی #تفارس افزایش پیدا کرده است. مواظب باشیم پولمان در صندوقی که در حال متضرر شدن است نباشد.

امتیاز شما به این مطلب
میانگین امتیاز ها از 3 نفر 5/5
آخرین مقالات
نظر خود را با ما در میان بگزارید