تحلیل بازار امروز 9 مهر 1401

تحلیل بازار امروز 9 مهر 1401

تحلیل بازار امروز 9 مهر 1401

1) شروع هفته ای ناامیدکننده در بازار سهام مثل اکثر شنبه های اخیر. مثل اینکه نفرت از بازار سهام در شنبه ها در اوج خودش است. مشکلات انباشته بازار سهام به شکلی شده است که وقتی مشکل جدیدی اضافه می شود انگار از اول همه ی آن مشکلات سر باز می کنند. در واقع آدمها به اندازه کافی در ذهن خودشان دلیل برای نخریدن و فروختنش لیست کرده اند حالا یک فشار جدید باعث می شود همه آن لیست جلوی چشمشان رژه برود. ارزش معاملات خرد در حد 2400 میلیارد تومن همراه با خروج سنگین حقیقی ها از بازار.

2) حدود دوسال پیش بود که بایدن شد رئیس جمهور آمریکا و انتظار توافق باعث شد دلار در این دوسال هیچ وقت نتواند از سقف همان مهر ماه 99 عبور کند. بعد از دوسال مجدد رسیدیم به همان جا. بدون تعارف با خراب شدن چشم انداز نمی توان انتظار داشت این سنگر مقاومتی تاب بیاورد.

3) به هم ریختگی عجیبی در سیاستگذاری ها قابل مشاهده است. هر جا شفاف است وضع خراب است هر جا غیرشفاف وضع خوب. مثلا نرخ سود سپرده سیستم بانکی به دلیل وضعیت غیرشفاف دارایی های منجمد شده ی آنها الان از نرخ اوراق شفاف بورسی زده بالاتر. نرخ دلار معاملات غیررسمی از نرخ نیمایی به شدت زده بالا. اصلا انگار دارن همه ی سرمایه گذاران را به بازارهای غیرشفاف هل می دهند.

امتیاز شما به این مطلب
میانگین امتیاز ها از 2 نفر 5/5
آخرین مقالات
نظر خود را با ما در میان بگزارید

بخش نظرات
  1. سلام
    از وقتی اینستا قیلتر شده تنها مسیر پیگیری اخبار بورس همین سایت اینترنتی است. لطفا در صورت امکان مطالب را اینجا بارگزاری کنید. بسیار ممنونم

    • بله در سایت به صورت مداوم بارگزاری خواهد شد .

ثبت نام/ورود به پنل کاربری

دسترسی به تمام امکانات وبسایت خبرنامه و اطلاعات و فعالیت های کاربری.

ارسال کد