تحلیل بازار امروز 6 تیرماه 1401

تحلیل بازار امروز 6 تیرماه 1401

تحلیل بازار امروز 6 تیرماه 1401

بعد از دو روز بد در اکثریت نمادهای بازار، امروز کمی معاملات بهتر بود اما کماکان ارزش معاملات چندان دلچسب نبود. در حقیقت می توان گفت، بعد از خالی شدن فروشنده ها، امروز بازار یه نفسی کشید. مهمترین نکته بازار امروز، توجه به گزارش های ماهانه برخی شرکت ها بود. البته به دلیل مومنتوم ضعیف در بازار، اخبار مثبت این دستی چندان مثبت پایدار ایجاد نمی کند ولی خوب باز بهتر از هیچی است.

دیروز و امروز شاهد خالی شدن اثر مذاکرات جدید در قیمت دلار و سکه بودیم. در کنار پنج ضلع تخریب گر بازار سرمایه امروز هکرها هم در اخبار حضور داشتند. خرداد ماه شرکت های بورسی نشانی از کاهش تولید یا فروش نداشت، حتی نرخ های فروش هم مناسب و مطابق انتظار بود.

2) در روزهای گذشته برخی گزارش های ماهانه خیلی خوب بود. امروز اثر مثبت این اخبار در تابلو معاملات قابل مشاهده بود. مثلا #غبشهر #بوعلی #حگهر . البته در تمام نمادها این عکس العمل جریان نداشت. مثلا در #کحافظ اثر مثبت دیده شد اما نه کامل. مثلا در #همراه با وجود گزارش خرداد که نشاندهنده رشد قابل توجه در درآمدهای اینترنتی بود چندان توجه بازار جلب نشد.

برخی از نمادها نه ریسک جهانی دارند، نه ریسک افت قیمت دلار و پی به ای به نسبت مناسبی هم دارند. اما با این وجود بازار به آنها توجه نمی کند. شاید ریسک سیستماتیک بالاست یا شاید هم بازار در حال تکرار اشتباه های گذشته است.

3) طلا و سکه و همچنین دلار آزاد در اثر اخبار مذاکرات دیروز و امروز مسیر نزولی طی کردند و دلار تا حدود 30 هزار تومن نیز کاهش پیدا کرد. این اتفاقات مذاکراتی آخر هفته یکی از آن دستی در سرعت 200 کشیدن ها بود. خیلی ها هنوز به آن توجه نمی کنند ولی واقعیت این است که قیافه مذاکرات به شدت جدی است. باید ببینیم در روزهای آتی چه اتفاقاتی در مذاکرات خواهد افتاد. فعلا مکان آن دوحه قطر پیش بینی شده است. یکی از نکات جالب این مذاکرات عدم حضور اولیانف است که با توییت هایش هر روز می گفت نیم متر تا توافق باقی مانده.

4) وزارت رفاه با افزایش دستمزد 57 درصدی صرفا برای شرکت های غیردولتی، وزارت صمت با قیمت گذاری دستوری، بانک مرکزی با نرخ بهره و نرخ دلار نیما، سازمان برنامه و بودجه با هزینه های کمرشکن بودجه ای و وزارت اقتصاد با برنامه های مالیاتی پنج ضلعی تخریب کسب و کارها و تولید و صنعت در شرایط امروز هستند. شرکت های بورسی هم بخش قابل توجهی از حملات این پنج ضلعی را متحمل می شوند. امروز هکرها هم سعی کردن با حمله به #فخوز و #فولاد به این تیم اضافه شوند. آقای هکر ما خودمون به اندازه کافی ترمیناتور داریم شما زحمت نکش.

امتیاز شما به این مطلب
میانگین امتیاز ها از 4 نفر 5/5
آخرین مقالات
نظر خود را با ما در میان بگزارید

ثبت نام/ورود به پنل کاربری

دسترسی به تمام امکانات وبسایت خبرنامه و اطلاعات و فعالیت های کاربری.

ارسال کد