تحلیل بازار امروز 30خرداد 1401

تحلیل بازار امروز 30خرداد 1401

تحلیل بازار امروز 30خرداد 1401

1) در روزی که به دلیل مصاحبه شب گذشته وزیر صمت توجه به گروه خودرو افزایش پیدا کرد ارزش معاملات خرد هم کمی افزایش پیدا کرد و به 4500 میلیارد تومن رسید. صبحش که خصوصی سازی نامه ای چسباند که آقا سهم ما را اون وسط بدید بره نزاید بمونه از طلا یهو تبدیل به مس می شه.

در گروه های دیگر، سیمانی ها پس از قیمت های خوب روز گذشته سیمان در بورس کالا به صورت گروهی مورد توجه بودند. در بقیه گروه های تک نمادها مورد توجه بودند و جریان دسته جمعی خاصی نبود.

2) از دو ارائه دهنده اینترنت و خدمات ارتباطی خصوصی یعنی های وب و آسیاتک پس از مدتها اولی مثبت شد و دومی منفی. جریانی که یک ماه بود برعکس بود و آسیاتک مثبت می خورد و های وب درجا یا منفی.

های وب جزو گزینه هایی است که پی به ای پایینی دارد و طبق پیش بینی خودش درآمد و سودش در سال 1401 نسبت به سال 1400 رشدی است اما به دلیل شناور بسیار بالا و نگرانی بازار نسبت به تحقق پیش بینی خیلی معاملات در خور صورت های مالی اش ندارد. امروز حمل و نقلی ها هم بعد از چند وقت یک خودی نشان دادن. خصوصا نمادهای مربوط به دریا

3) بانک دی بعد از مدتها باز شد و بعد تجربه یک منفی 12 درصدی، امروز با صف خرید همراه بود. این نماد جزو نمادهایی بود که زمان طولانی معامله نمی شد.  بعضی از نمادهای بانکی از حالت بانک خارج شده و دارایی محور شده اند. همانند همین بانک دی. با توجه به تعداد سهامدار بالا در این نماد امیدواریم وضعیت بانک سروسامان پیدا کند و زیان متضرران کاهش پیدا کند. امروز در چند نماد کوچک فلزی و معدنی و البته چند نماد دیگر حرکت های پروژه گونه نیز در جریان بود.

4) تفارس یکی از پذیره نویسی های سال گذشته که چند وقت پیش قابل معامله شد و مورد اقبال بازار بود روز گذشته بعد از مجمع 23 درصد مثبت خورد و باز شد و بعد از ان صف فروش تجربه کرد. بسیاری این نماد را بسیار آینده دار می دانند اما باید توجه داشت پتانسیل های این شرکت از حدود یکسال دیگر در صورت های مالی قابل مشاهده خواهد بود و نباید انتظار کوتاه مدت بالا در صورت های مالی داشت.

2 میلیارد سهم برای پذیره نویسی به عموم عرضه شد و در روز بازگشایی هم سهامدار عمده 30 میلیون سهم عرضه کرد. از روز بازگشایی تا به امروز 1600 میلیون سهم تقریبا معامله شده است که به نظر می رسد چیزی در حدود 1300 میلیون آن فروش کسانی بوده که در پذیره نویسی شرکت کرده بودند. حال 700 میلیون شرکت کننده در پذیره نویسی مانده اند که باید ببینیم در چه قیمتی از سهم خارج خواهد شد.

امتیاز شما به این مطلب
میانگین امتیاز ها از 3 نفر 5/5
آخرین مقالات
نظر خود را با ما در میان بگزارید

ثبت نام/ورود به پنل کاربری

دسترسی به تمام امکانات وبسایت خبرنامه و اطلاعات و فعالیت های کاربری.

ارسال کد