تحلیل بازار امروز 3 مرداد 1401

تحلیل بازار امروز 3 مرداد 1401

تحلیل بازار امروز 3 مرداد 1401

1) ارزش معاملات خرد در حدود 2600 میلیارد تومن و 90 درصد نمادهای بازار در محدوده ی منفی معامله شدند. نبود نقدینگی در بازار کاملا به چشم می آید و با توجه به سیاست های انقباضی جاری کماکان این کمبود ادامه دارد. معمولا وقتی بازار اینجوری دسته جمعی منفی می شد یه حرکت های فردین بازی طور از متولیان می دیدم. ظاهرا فردین هم دیگه زنده نیست.

2) مهمترین دغدغه های این روزهای دولت کنترل تورم، تامین مایحتاج مردم، کنترل قیمت ها، بازدید از کارخانه های نیمه تعطیل و دستور دادن به دستگاه ها برای کار کردن است. برای کنترل تورم هم اساتید مشاور سیاست افزایش نرخ بهره به همراه سیاست انقباضی نسبتا شدید را توصیه کردند.

نتیجه این نوع سیاست گذاری، کاهش توان تولید و اختلال در عرضه و در نهایت زیان ده شدن و تعطیلی کارخانه هاست. اما من این را 1000 بار هم بنویسم فایده نداره. این بچه باید دستش را بچسبونه به بخاری، دستش بسوزه تا بفهمه. اون موقع اگر رفت فروشگاه زنگ زد به مدیر فروشگاه که چرا روغن اینجا نیست، مدیر فروشگاه بهش می گه برو بابا.

3) سال 99 وقتی دوستام ازم می پرسیدن نظرت در مورد بازار چیه (فعالیت مجازی نداشتم اون موقع) می گفتم می دونم گرونه ولی خوب از کنترل من خارج است. حداقل سعی می کنم ریسک سنگین نکنم یا دست به ماشه باشم تا اگر قرار به ترکیدن حباب بود زیر آوار نمونم.

الان می گن نظرت چیه؟ می گم می دونم ارزنده است و داریم حباب منفی تجربه می کنیم ولی فول سهم نمی شم درصد نقد بالا نگه می دارم تا اگر حباب منفی خیلی بزرگ شد یا خیلی پایدار له نشم. تازه موقع ترکیدن حباب منفی هم پول داشته باشم سهم بخرم.

4) به یه چیزی باید حواسمون باشه. سیاست اشتباه وزارت صمت در وضع عوارض ابتدای سال باعث شد یه درآمد ارزی خوب از کف کشور بپره. الان که بازارهای جهانی وارد رکود شدند، فروش محصولات صادراتی ما با وجود رقابت سخت روس ها بسیار دشوار شده. باید تراز تجاری را فالو کنیم ببینیم این وضعیت تو ارز در دسترس چقدر تاثیر گذاشته؟!

امتیاز شما به این مطلب
میانگین امتیاز ها از 4 نفر 5/5
آخرین مقالات
نظر خود را با ما در میان بگزارید

ثبت نام/ورود به پنل کاربری

دسترسی به تمام امکانات وبسایت خبرنامه و اطلاعات و فعالیت های کاربری.

ارسال کد