تحلیل بازار امروز 2آبان1401

تحلیل بازار امروز 2آبان1401

تحلیل بازار امروز 2آبان1401

1) احساس می کنم این روزها همه ی ما بورسی ها دچار خطای باورگرایی شده ایم. انتظار داشتیم با گزارش های خوب شش ماهه در بسیاری از شرکت ها بازار بازده مثبتی از خود در کند اما غافل از اینکه ادمها این روزها بیشتر به دنبال دلایل فروش می گردند تا دلایل خرید. شاید خنده دار به نظر برسد و انتظار کشیدن برای گزارشی که آن را تخمین زده ایم و انتظار داریم با انتشارش کسی با اسب سفید بیاید و سهم ما را رو به بالا بخرد. و این چنین شد که در یک روز ناچسب دیگر با ثبت ارزش معاملات خرد به اندازه ی 2400 میلیارد تومن، و منفی سنگین 1/5 درصدی شاخص کل تجربه شد.

2) حس این روزهای خیلی از ماها، حس باکستر است. سعی می کنیم با تحلیل و تلاش زیاد سر خودمان را گرم کنیم. در حالی که می دانیم با سیاست سوپر انقباضی مالی و پولی در جریان الان پارو زدن فایده ای ندارد. باید صبر کنی و منتظر باشی تا سیاست گذار به اشتباهش ادامه دهد و سر بزنگاه از اشتباهش بیشترین بهره را ببری. یکبار در جایی گفتم تریدرهای موفق ایرانی کسانی هستند که به خوبی روی اشتباهات سیاستگذاران ترید می کنند. چه اصراری است منتظر می شویم هر موقع دیگر نتوانستند فنر را نگه دارند و امواج شروع شد، ما هم یه گوشه حین موج سواری ماست مان را می خوریم.

3) عزیزی می گفت در ایران سخت می شود داده ها در ناحیه اطمینان پیدا کرد و معمولا یا سمت راست بحرانی هستیم یا سمت چپ. یعنی اصلا برای ما افت دارد معمولی باشیم و نزدیک به میانگین. یا باید بچسبیم به طاق، یا اینکه صاف زمین بشویم. داده های مربوط به ارزش دلاری بازار، قیمت سهم و نسبت پی بر ای نشان می دهد قشنگ رسیدیم به کف همه ی چاه های تاریخ بورسمان.

4) من اصلا کاری ندارم شاید خیلی از شما مخاطبان عزیز امروز تصمیم گرفته باشید کلا از این بازار برید بیرون و تا مدتها حتی نگاهش هم نکنید. شاید هم تصمیم درستی باشد. اما یک چیز را مطمئن هستم اگر چشم انداز شرکتی که سهامدارش هستید مثبت باشد، مطمئنا چند وقت دیگر بازده کسب می کنید. این روزهای تاریک را نبینید. به هر حال حباب منفی شدید بعد از حباب مثبت شدید ناگریز بود.

امتیاز شما به این مطلب
میانگین امتیاز ها از 1 نفر 5/5
آخرین مقالات
نظر خود را با ما در میان بگزارید

ثبت نام/ورود به پنل کاربری

دسترسی به تمام امکانات وبسایت خبرنامه و اطلاعات و فعالیت های کاربری.

ارسال کد