تحلیل بازار امروز 16مهر 1401

تحلیل بازار امروز 16مهر 1401

تحلیل بازار امروز 16مهر 1401

1) بعد از 6 7 هفته بالاخره شروع هفته همراه با منفی سنگین و تمایل به فروش شدید نبود. در دو ماه گذاشته عادت کرده بودیم که شنه ها خونین باشد ولی امروز استثنائا بازار هفته را خوب شروع کرد که البته هر چه به پایان معاملات نزدیک شدیم عرضه نسبت به تقاضا قوی تر شد و بسیاری از سهم ها آخرین قیمت هایی کمتر از قیمت پایانی تجربه کردند.

2) در بین گروه های کوچک صنایع غذایی و زراعی بیشترین توجه بازار را داشتند و اکثر آنها تا مثبت های کامل معامله شدند و حتی عرضه ها هم نتوانست باعث افت قیمت شود. در دیگر صنایع کوچک و متوسط به فراخور هم نماد مثبت قابل ملاحظه بود و هم نماد منفی. گروه خودرو هم امروز به نسبت معاملات رو به بالایی را تجربه کرد اما نتوانست شاهد خرید ادامه دار باشد.

3) با توجه به رشد قابل توجه قیمت نفت در هفته گذشته و رسیدن نفت برنت به مرز 100 دلار، امروز پالایشگاهی بعد از مدتها شاهد معاملات مثبت و ارزش معاملات بالا بودند. پالایشگاه ها احتمالا گزارش خوبی برای تابستان داشته باشند هرچند نه به خوبی بهار. به نظر می رسد بازار از آینده سوداوری می ترسد که این سهم ها را نمی خرد. وگرنه در بین گروه های بزرگ به نسبت پی به ای گذشته نگر و آینده نگر خوبی دارند.

4) معاملات ثانویه #تپسی برای سرمایه گذاران حرفه ای از روز جاری آغاز شد. البته تپسی حدود 246 میلیون سهم جدید نیز به واسطه سلب حق تقدم عرضه خواهد کرد. کلا همه چیز این نماد جدید است. هم خودش که استارتاپ است و خیلی با شرکت های فعلی بازار قابل مقایسه نیست، هم خریدارانی که با عنوان حرفه ای وارد این سهم می توانند بشوند و هم نوع عرضه اولیه آن که به روش سلب حق تقدم است. یکی دیگر از اتفاقات امروز جمع شدن صف فروش سنگین نماد بفجر بود.

به نظر می رسد گروهی از سهامداران قصد خروج از این نماد را داشتند و بعد از بازگشایی صف فروش تشکیل داده بودند که امروز با خرید حقوقی و حقیقی جمع شد.

 

 

 

امتیاز شما به این مطلب
میانگین امتیاز ها از 1 نفر 5/5
آخرین مقالات
نظر خود را با ما در میان بگزارید

ثبت نام/ورود به پنل کاربری

دسترسی به تمام امکانات وبسایت خبرنامه و اطلاعات و فعالیت های کاربری.

ارسال کد