تحلیل بازار امروز 15 شهریور 1401

تحلیل بازار امروز 15 شهریور 1401

تحلیل بازار امروز 15 شهریور 1401

1) پناه می بریم به بازار پایه از شر حقوقی رانده شده. شعار امروز بازار این بود. عجله ی عجیب حقوقی های فروشنده زمانی که تقاضا افزایش پیدا می کند باعث شده در روزهای اخیر خیلی از فعالان روزانه بازار سهام به بازار پایه یا سهم هایی که فروشنده ی حقوقی ندارد یا در قیمتی است که حقوقی ها تمایل به فروش ندارند پناه ببرند. عرضه سنگین #اخابر  و #کلوند را می توان شاهد آورد. ارزش معاملات خرد در روزی که بیشتر سهم های دارایی محور خصوصا بازار پایه ای ها مورد توجه بودند به 2300 میلیارد تومان رسید. ادامه روند خنثی در بازار سهام

2) در حالی که سهم های سود محور به دلیل ابهام های آتی در شرایط خنثی قرار دارند و سهم های برجامی هم تحت تاثیر منفی شدن اخبار در مذاکرات هستند، سهم های دارایی محور و سهم هایی که معمولا داستان محور معامله می شوند مورد توجه قرار گرفته اند.

نکته حائز اهمیت در این سهم ها فاصله بسیار زیاد آنها از سقف قیمتی است. مثلا #وملی در حالی صف خرید است تقریبا همه خریداران دو سال اخیر در زیان هستند یا مثلا #گشان با وجود رشد اخیر باز هم با سقف قیمتی فاصله زیادی دارد. چند وقت پیش در کانال فردانامه عنوان شد که با توجه به ارزانی شدید بسیاری از سهم ها در مقابل سایر دارایی ها، به هر طریق خریدار در بازار سهام حاضر خواهد شد. حالا اگر شد سود محور نشد برجام محور اگر نشد بالاخره یه داستانی را بهانه کرده و اقدام به خرید خواهد کرد.

3) #خصدرا در حالی که در دو هفته ی اخیر از 170 تومن تا 220 تومن رشد کرده بود، امروز پس از صف خرید تعلیق شد. بعضی از دوستان به این مدل بسته شدن نمادها اعتراض دارند و معتقد هستند ناظر صرفا به مثبت شدن حساس است و ظن دستکاری منجر به افت قیمت ها را اصلا بررسی نمی کند. امروز شاهد ثبت یک رکود در بازگشایی #اتکاسا نیز بودیم. نمادی که پس از ماه ها که از پذیره نویسی آن می گذشت در کمتر از 30 ثانیه مچ شد و با قیمت 300 تومن به تابلو معاملات برگشت.

4) لاستیک و شوینده از جمله گروه هایی هستند که اسیر قیمت گذاری دستوری، هم زمان با رشد شدید مواد اولیه و سایر هزینه ها زیان ده شدند. در روزهای اخیر تحرکات مثبت در هر دو گروه دیده می شود. خصوصا نمادهای شوینده که رشد قابل توجهی را در روزهای اخیر تجربه کرده اند. از یک طرف در ماه های اخیر قیمت جهانی و داخلی موارد اولیه کمی فروکش کرده و از طرف دیگر فعالان صنعت و سازمان بورس به شدت دنبال احقاق حقوق از دسته رفته این شرکت ها هستند. به نظر می رسد در آینده ای نزدیک باید شاهد افزایش نرخ در این دو گروه بود. در معاملات نمادهای این دو گروه طبیعتا با تحلیل آتی و سوداوری آنها باید معامله کرد ولی فعلا می توان گفت رفته رفته شرایط بهبود پیدا می کند. امروز #شگل و #پتایر بهترین نمادهای این دو گروه بودند.

امتیاز شما به این مطلب
میانگین امتیاز ها از 3 نفر 5/5
آخرین مقالات
نظر خود را با ما در میان بگزارید

ثبت نام/ورود به پنل کاربری

دسترسی به تمام امکانات وبسایت خبرنامه و اطلاعات و فعالیت های کاربری.

ارسال کد