تحلیل بازار امروز 10آبان 1401

تحلیل بازار امروز 10آبان 1401

تحلیل بازار امروز 10آبان 1401

1) امروز نوسان گیرهایی که ریسک کرده بودند و به هوای حمایت از بازار سهم خریده بودند، اقدام به شناسایی سود کردند و مجددا نقد شدند. این فرایند هم تقریبا از اواسط بازار شروع شد و تا انتها ادامه پیدا کرد. همین مساله باعث شد با وجود تراز حقیقی مثبت در ابتدای بازار، رفته رفته این تراز منفی شود و در انتها شاهد این بودیم که با معاملات خرد تقریبا 2500 میلیارد تومنی، تراز حقیقی ها 240 میلیارد تومن منفی شد. فعلا باید منتظر روزهای آتی بود تا متوجه بشویم عملیات کاهش هیجان منفی و تثبیت کف موفقیت آمیز بوده است یا نه.

2) دو روزی است دلار حال و هوای رشدی به خودش گرفته و تا اینجای کار دلار فردایی تقریبا نسبت به آخر وقت یکشنبه 550 تومن بالاتر آمده. اما علت اصلی توجه تحلیلگرها به دلار در این روزها این است که با وجود سیاست های سوپر انقباضی، دست باز بانک مرکزی در دسترسی به دلار و همچنین چرخیدن قیمت در سقف چطور خریدارها کم نیاوردند و به کانال حیثیتی 33 هزار تومن نفوذ کردند.

ا شروع این هفته در بازارهای بین المللی و آغاز به کار بازارهای مالی بین المللی به نظر می رسد تقاضا برای حواله در ایران افزایش پیدا کرده است. حالا یا ناشی از تقاضای خروج سرمایه است یا تقاضای واردات. خلاصه در هر صورت شاهد سطوح جدیدی در قیمت دلار هستیم، قیمت هایی که حداقل از نظر روانی مهم است.

3) بورسی ها در دو سال گذشته در برزخ اقتصاد ایران گیر کرده اند. نه توافقی می شود که بخش توافقی بازار یک تکانی به خودش بدهد، نه توافقی کنسل می شود که اون یکی بخش به خودش تکان دهد. بازارهای دیگر این شکلی نبوده اند و در برزخ گیر نکرده اند و به فراخور تحولات توانسته اند بازده مطلوب برای سرمایه گذاران ایجاد کنند. حالا باید دید بالاخره برزخ بورسی تمام می شود یا نه؟

4) امروز وزیر صمت توانست مجددا رای اعتماد از مجلس بگیرد. صحبت های موافقان استیضاح جوری بود که احساس کردم اگر قرار بود وزیر به حرف این دوستان گوش دهد وضعیت صنایع باید به مراتب بدتر از شرایط فعلی می شد. در واقع موقعی که به صحبت های وزیر محترم و نمایندگان محترم گوش می دادید احساس می کردید وزیر به مراتب درک بهتری نسبت به وضعیت صنعت خصوصا صنعت خودرو دارد تا نمایندگان.

خدا به صنایع رحم کند. خدا به داد شرکت ها برسد که باید از اون شر به این شر پناه ببرند.

امتیاز شما به این مطلب
میانگین امتیاز ها از 2 نفر 5/5
آخرین مقالات
نظر خود را با ما در میان بگزارید

ثبت نام/ورود به پنل کاربری

دسترسی به تمام امکانات وبسایت خبرنامه و اطلاعات و فعالیت های کاربری.

ارسال کد