سهام کگاز و بررسی الگوی سر و شانه در آن

تحلیل تکنیکال سهام کگاز

تحلیل تکنیکال سهام کگاز

قیمت کگاز حدود دو سال است که در یک کانال نزولی قرار داشته و از سقف قیمتی خود در تابستان سال 1399 فاصله گرفته است . در کانال نزولی، قیمت در یک محدوده کانالیزه شده سقف و کف پایین تر ثبت می کند. در شهریور سال 1400 پس از اینکه قیمت به سقف کانال برخورد داشته به کف کانال تا محدوده ی 1000 تومان ریزش داشته و در تلاش بعدی خود توانسته از محدوده ی 1000 تومان به 1700 تومان رشد کند و پس از رشد 70 درصدی فروشنده ها شروع به شناسایی سود کرده اند که این امر باعث اصلاح قیمت تا محدوده ی 1350 تومان شده است. این افت و خیز های قیمت در یک سال و گذشته باعث شده که یک الگوی کلاسیک سر و شانه ی معکوس تشکیل شود.
همانطور که می دانیم در الگوی سر و شانه معکوس یک الگوی صعودی بوده که دارای سه کف بوده که کف قیمتی وسط از دو کف اطرافش پایین تر تشکیل شود. کف اول را شانه چپ ، کف دوم را سر و کف سوم را شانه راست می نامند. وقتی قیمت پس از تشکیل شانه ی چپ قیمت می تواند تا سطح رشد کند که به آن خط گردن گفته می شود که این خط هم می تواند شیب صفر درجه داشته و یا شیب دار باشد.
هدف قیمتی الگوی سر و شانه معمولا به اندازه ی فاصله ی سر تا گردن ، پس از شکست خط گردن رشد خواهد کرد.
به ادامه ی بررسی نمودار تکنیکالی کگاز و تحلیل آن می پردازیم :
قیمت در یک محدوده کانالیزه نزولی یک الگوی سر و شانه ی مکعوس ساخته است که نشان از برگشت قیمتی سهم دارد و احتمالا بتواند از دام کانال نزولی خارج شود. قرار گیری شانه ی راست الگوی سر و شانه در محدوده ی های اصلاحی 50 تا 61.8 درصد فیبوناتچی و همچنین واگرایی مخفی در این محدوده نشان از ضعف فروشنده در این محدوده ( 1350 تا 1450 تومان ) دارد که نشان می دهد احتمالا شانه ی راست الگو کامل شده و باید منتظر حرکت قیمت به سمت خط گردن و خط بالایی کانال نزولی باشیم.
خط گردن الگوی سر و شانه ی معکوس با خط بالایی کانال و یک ناحیه مقاومتی استاتیک تکنیکالی همراه شده که شکست آن را به سمت بالا سخت تر می کند. ناحیه مقاوت استاتیک ، ناحیه ایی است که مقدار قیمتی آن در هر شرایطی ثابت بوده و وابسته به زمان نیست. در واقع مقاومت استاتیک همان خط یا محدوده ی افقی با شیب صفر بوده که در گذشته قیمت با آن واکنش نشان داده است.
در صورتی که قیمت ناحیه تحلیلی 1650 تا 1750 تومان را با موفقیت به سمت بالا رد کند می تواند به محدوده ی 2000 تا 2200 تومان برسد که این ناحیه قیمتی نیز یک محدوده ی مقاومت استاتیک دارد و با سطوح فیبوناتچی 161.8 و 200 درصد منطق شده است.

امتیاز شما به این مطلب
میانگین امتیاز ها از 1 نفر 5/5
آخرین مقالات
نظر خود را با ما در میان بگزارید