تحلیل بازار امروز 8 شهریور 1402

تحلیل بازار امروز 8 شهریور 1402

تحلیل بازار امروز 8 شهریور 1402

 

حال و هوای رشد در بورس

در یک روز چهارشنبه شاهد ارزش معاملات 6800 میلیارد تومانی بودیم که برای روز آخر هفته عدد بسیار مناسب و خوبی است. در واقع بعد از یک هفته رشد و صعود در بازار، چهارشنبه برخلاف همیشه هم رونق نسبی در معاملات داشت و هم ارزش معاملات در حد میانگین هفته بود.

با توجه به اینکه کدهای با میانگین خرید بالای 50 میلیون تومان امروز بیشتر خریدار بودند، می توان نتیجه گرفت بخشی از معامله گران روزانه که در روزهای گذشته اقدام به شناسایی سود کرده بودند، مجددا اقدام به خرید کردند. معاملات امروز حال و هوای رشد و صعود در هفته یا هفته های آتی دارد. کسی خیلی استرس فروش ندارد و برای فروش عجله نمی کند. اگر خبر بدی نیاید می توان انتظار داشت جو این هفته کماکان ادامه داشته باشد.

بانکی های خوب

امروز بانکی ها با محوریت وتجارت بهتر از دیگر گروه های پرتراکنش عمل کردند و شاهد افزایش ارزش معاملات و رشد قیمت در این گروه بودیم. بانکی ها از نظر عملکردی در فصول اخیر اوضاع بهتری پیدا کردند و گزارش عملکرد ماهانه آنها نیز در ادامه گزارش های قبلی واقعا خوب بود. وتجارت، ونوین، وبملت و دیگر بانک ها با تراز عملیاتی مثبت، کماکان در حال انتشار گزارش های خوب هستند.

وتجارت چند روز قبل زمین یوسف آباد را آگهی کرد. ظاهرا این زمین مشتری دارد یا حداقل امروز در این شایعاتی به گوش می رسید. فروش این زمین می تواند هم سود غیرمشاع بسیار مناسبی برای وتجارت داشته باشد و از سوی دیگر بازهم شرایط حقوق صاحبان سهام این بانک را تقویت کند. از این دست اخبار برای بانک های تراز و ناتراز تا انتهای سال زیاد خواهیم داشت.

مدیریت خوب بازار فولاد خام

معمولا ما در حال انتقاد از مدیریت بازارهای کالایی هستیم و چون کلا همیشه نحوه ی مدیریت به گونه ای است که به ضرر شرکت های بزرگ و سهامی عام تمام می شود و منافع عام به خواص منتقل می شود. اما اخیرا نحوه ی مدیریت بازار شمش فولاد بسیار خوب بوده. در واقع وقتی ناظر بازار با مدیریت درست عرضه و تقاضا، شرایطی را بوجود آورده که شرکت های سهامی عام متضرر نشود و به قیمت منصفانه بتوانند محصول خودشان را بفروشند.

در گذشته بارها دیده بودیم که ناظران به سمت مصرف کنندگان شمش غش می کنند و به نوعی انتقال منافع انجام می دهند. حتی در گزارش تحقیق و تفحص فولاد مبارکه، بزرگترین تخلف از نظر عددی همین بالاجبار غش دادن منافع به سمت مصرف کنندگان محصولات این شرکت بود.

تغییر سیاست پولی در آمریکا؟

آمارهای اقتصادی آمریکا تقریبا به مرحله ای رسیده که هیچ اثری از درایورهای سمت تقاضا در تورم مشاهده نمی شود. حالا آمار اشتغال نیز به طور کامل نشان از خنک شدن فضای کار دارد. به همین دلیل بسیاری در بازارها احساس می کنند که ممکن است فدرال رزرو به مرور در سیاست انقباضی خودش تجدید نظر کند.

در صورتی که سیاست فدرال رزرو تغییر کند و نرخ بهره روند کاهشی به خود بگیرد، انس و کامودیتی ها از جمله دارایی های مورد توجه در بازارها خواهند بود و می توانیم شاهد رشد قیمت این کالاها در بازارهای جهانی باشیم.

امتیاز شما به این مطلب
میانگین امتیاز ها از 3 نفر 4.7/5
آخرین مقالات
نظر خود را با ما در میان بگزارید