حداقل سرمایه برای سبدگردانی

حداقل سرمایه برای سبدگردانی چقدر است؟

سرمایه‌گذار مایل است بداند برای استفاده از خدمات سبدگردانی، حداقل سرمایه او باید چه میزان باشد. این حداقل در شرکت‌های سبدگردان مختلف، متفاوت است.

در مقاله سبدگردانی چیست به طور کامل درباره ماهیت فعالیت سبدگردانی توضیح دادیم و گفتیم این خدمات راه‌حلی مناسب برای افرادی است که دانش یا وقت کافی برای بررسی این بازار را ندارند.
حال برای فردی که مایل است از این خدمات استفاده کند، این سوال پیش می‌آید که حداقل و حداکثر مبلغی که مجاز است به این کار اختصاص دهد چقدر است؟
واقعیت این است که حداکثری تعیین نشده و به اصطلاح سقفی برای سرمایه‌گذاری وجود ندارد! اما شرکت‌های سبدگردان، هر کدام حداقلی از سرمایه را برای ارائه این خدمات تعیین کرده‌اند که در هر شرکت سبدگردان متفاوت است.
مطلب مرتبط: سبدگردانی اختصاصی

علت تعیین حداقل سرمایه برای سبدگردانی چیست؟

شرکت سبدگردانی در ابتدا و هنگام آشنایی با هر مشتری جدید، باید از وضعیت مالی، روحیات، شخصیت و میزان ریسک‌پذیری وی شناخت کافی کسب کند. پس از شروع به همکاری، موظف است به صورت منظم، گزارش عملکرد خود را به سرمایه‌گذار ارائه دهد. سرمایه‌گذار با مشاهده این گزارش و نحوه عملکرد سبدگردانی، خیالش از بابت بازار و وضعیت سرمایه‌اش راحت می‌شود.

به عنوان مثال، محتوای گزارش ماهانه مجموعه سبدگردانی فردانامه دارای موارد زیر است:
– عملکرد بازار در ماهی که گذشت و چشم‌انداز ادامه آن
– مهم‌ترین وقایع ماه گذشته کشور و اثر آن بر اقتصاد و بورس
– علت خرید و فروش سهم‌ها در ماه گذشته
– عملکرد ماهانه شرکت‌هایی که سهام آن‌ها در پورتفوی سرمایه‌گذار است

جدای این موارد، سرمایه‌گذار می‌تواند تلفنی هم با مجموعه تماس بگیرد و در مورد اوضاع بازار از مشاوره سبدگردانی کمک بگیرد.
هم‌چنین در صورت تمایل و نیاز سرمایه‌گذار، او می‌تواند ماهی یک بار به صورت حضوری مراجعه کرده و در مورد پرتفوی شخصی خود و چشم‌انداز آتی آن، با مدیران سبدگردانی مجموعه صحبت کند.
پس یک سبدگردان حرفه‌ای و متعهد به مشتری، برای تک تک مشتریان خود باید وقت قابل توجهی بگذارد. بنابراین منطقی است که تعداد سبدهای تحت مدیریت یک سبدگردانی، دارای محدودیت باشد. زیرا ارائه خدمات اختصاصی به هر سرمایه‌گذار، زمان‌بر و هزینه‌بر است.

انتخاب سبدگردان بر اساس حداقل سرمایه

اولین سوال این است که شرکت‌های سبدگردان را از کجا می‌شود پیدا کرد؟ در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی افرادی هستند که بدون داشتن مجوز از سازمان بورس، خود را به عنوان سبدگردان معرفی می‌کنند و وعده کسب سودهای رویایی می‌دهند. حتما توجه کنید سبدگردانی علاوه بر آنکه تخصص بالایی می‌خواهد، نیاز به مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار است. لیست شرکت‌های مجاز سبدگردانی در سایت سازمان بورس در این لینک درج شده است. تعداد سبدگردان مجاز در حال حاضر ۸۰ شرکت است که در آینده ممکن است کم یا زیاد شود.

لیست سبدگردان‌های مجاز در صفحه سازمان بورس

لیست سبدگردان‌های مجازی که در سایت سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت شده‌اند

در مرحله بعد احتمالاً نیاز دارید بدانید که هر یک از این شرکت‌ها، چه حداقلی از سرمایه را برای سبدگردانی تعیین کرده‌اند تا با توجه به شرایط خودتان، شرکت مناسب را انتخاب کنیدم؟
در همان لیست بالا، با کلیک روی هر یک از ۸۰ شرکت به تلفن و آدرس وب‌سایت آنها دسترسی پیدا می‌کنید. با تماس تلفنی یا مراجعه به وب‌سایت، می‌توانید از حداقل سرمایه‌ای که آن شرکت برای سبدگردانی تعیین کرده و سایر شرایط همکاری مطلع شوید.

مجموعه فردانامه، خدمات سبدگردانی خود را از طریق شرکت سبدگردانی فارابی مدیریت می‌کند. با مراجعه به وب‌سایت این شرکت، از تمام جزییات همکاری اطلاع خواهید یافت. حداقل سرمایه برای استفاده از خدمات سبدگردانی این مجموعه در حال حاضر ۱ میلیارد تومان است. در مطلب سبدگردانی اختصاصی فردانامه جزییات بیشتری از نحوه همکاری را بیان کرده‌ایم.

دو نفر در حال امضای قرارداد سبدگردانی

قرارداد سبدگردانی

سخن آخر

سبدگردانی، راه‌حلی برای بهره بردن از فرصت‌های جذاب کسب ثروت در بازار بورس است؛ برای افرادی که خود وقت یا تخصص کافی برای رصد هر روزه این بازار را ندارند. سبدگردان‌های مجاز را می‌توان در سایت سازمان بورس پیدا کرد، و از آنجا که هر شرکت سبدگردان حداقلی از سرمایه را برای ارائه خدمات خود تعیین می‌کند می‌توان از طریق سایت اینترنتی آن شرکت از این حداقل اطلاع یافت. هر زمان که تصمیم به استفاده از خدمات مجموعه فردانامه را داشتید، کارشناسان مجموعه برای مشاوره و ارائه اطلاعات بیشتر پاسخ‌گوی شما هستند.

امتیاز شما به این مطلب
میانگین امتیاز ها از 6 نفر 4.3/5
آخرین مقالات
نظر خود را با ما در میان بگزارید