تحلیل تکنیکال نماد کپشیر

تحلیل تکنیکال نماد کپشیر

تحلیل تکنیکال نماد کپشیر

شرکت پشم شیشه ایران با نماد کپشیر با سرمایه ثبتی 50 میلیارد تومانی در بازار دوم بورس تهران معامله می­ شود. این شرکت دارای ارزش بازار 650 میلیارد تومانی است که در تاریخ نگارش این تحلیل EPS ttm شرکت 113.2 تومان و P/E ttm 11.49 واحد می­ باشد و این در حالی است که P/E ttm  گروه 10.84 است.

در نگاه اول به نمودار تعدیل شده و لگاریتمی کپشیر می­ توان متوجه شد که این سهم بر خلاف اکثریت نمادهای بازار سرمایه که سقف قیمتی خود را در تابستان 1399 تشکیل داده­ اند، کپشیر پس از مدتی نزول همراه با صف فروش­ هایی که توانایی پر کردن حجم مبنا را نداشته شروع به رشد دوباره کرده و این رشد تا اواخر اسفند 1399 ادامه داشته است.

پس از رشد بزرگی که این سهم از سال 1397 داشته و در اسفند 1399 سقف قیمیت خود را تشکیل داده است روند نزولی قیمت شروع شده و این روند نزولی قیمت با کم شدن حجم مبنای در بورس ، در آن زمان همراه شده است که در نمودار می­ توان مشاهده کرد که قیمت مدت زمانی را صرف اصلاح زمانی کرده و افت قیمت خاصی نداشته است.

پس از این مدت شرکت با تشکیل مجمع عمومی به تقسیم سود 572 ریالی مبادرت کرده و پس سهام این شرکت با گپ قیمتی منفی بازگشایی شده است. پس از این اتفاق نیز دامنه نوسان بورس تهران به حالت نرمال بازگشته و نزول سنگینی را در این سهم شاهد هستیم.

قیمت سهم پس یک سال ریزش اواخر بهمن 1400 کف قیمتی خود را پس از یک نزول سنگین حوالی 720 تومان تشکیل داده که پس از مدتی نوسان در این محدوده قیمتی شروع به رشد کرده است. قیمت از حوالی 720 تومان خود را به محدوده­ ی 1200 تومان رسانده است که همانطور که در تصویر مشاهده می­ شود یک مقاومت استاتیک تاریخی برای سهم محسوب می­ شود.

قیمت در محدوده­ ی 1000 تا 1200 تومان چند ماهی را سپری کرده و چندین بار به سقف و کف این محدوده بازخورد داشته و سپس در تلاش آخر خود توانسته از محدوده­ ی 1000 تومان به مقاومت استاتیک خود حمله کرده و آن را به سمت بالا شکسته و تا محدوده­ ی 1360 تومان رشد کند؛ پس از این شکست، قیمت به محدوده­ ی 1200 تومان پولبک کرده و سپس شروع به رشد کرده است.

تحلیل تکنیکال نماد کپشیر

قیمت پس از پولبک توانست خود را به محدوده 1440 تومان برساند که یک مقاومت استاتیک است و با محدوده 161.8 درصدی فیبوناچی گام اصلاحی قبلی خود همپوشانی دارد. پس از اینکه چند روزی را در محدوده 1400 تومان سپری کرد شروع به اصلاح قیمتی کرده که تا محدوده­ ی حمایتی 1200 تومان رسیده است.

با توجه به اینکه قیمت 2 سقف و یک کف بالاتر ثبت کرده است در صورتی که اصلاح فعلی تمام شده و خریداران از سهم حمایت کنند روند صعودی سهم تثبیت شده و می­ توان به اهداف قیمتی بالاتر امیدوار بود.

 

امتیاز شما به این مطلب
میانگین امتیاز ها از 7 نفر 5/5
آخرین مقالات
نظر خود را با ما در میان بگزارید