تحلیل تکنیکال نماد وتجارت

تحلیل تکنیکال نماد وتجارت

بانک تجارت با نماد وتجارت در نمودار تعدیل شده از سقف سال 1399 نزدیک به 70 درصد کاهش قیمتی داشته و با دید تکنیکال کلاسیک در یک روند نزولی قرار دارد. این روند قیمتی موفق به تشکیل یک ساختار کانالیزه شده است و همانطور که در تصویر مشاهده می­شود توانسته به خوبی به سقف و کف این کانال واکنش نشان داده دهد و حتی از خط میانی این کانال که قیمت نیز چندین بار به آن واکنش نشان داده اینطور بر می آید که کانال ساخته شده بسیار معتبر است. به همین دلیل کانال مفروض از دید تحلیل اعتبار داشته و در گام های حرکتی می توان سقف و کف کانال را هدف تحلیل در نظر گرفت.

روند نزولی زمانی شکل می گیرد که قیمت به طور متناوب سقف ها و کف های پایین تر به ثبت برساند. ساختار کانالیزه نیز ساختاری است که قیمت به طور متناوب به سقف و کف های آن برخورد داشته و سعی دارد در این ساختار باقی بماند.

در ادامه به بررسی چند گام آخر حرکت نمودار می پردازیم:

در گام حرکتی از سقف 1 به کف 2 شاهد ریزش سریع قیمت هستیم که در زمان کمی اتفاق افتاده است. این موضوع به نسبت حرکت قیمت از کف 2 به سقف 3 مقایسه می­شود. در اینجا خریداران پس از ریزش سنگین گام قبل نتوانسته­اند با قدرت نمودار را به سمت بالا حرکت داده و همانطور که می­دانیم گام 2 به 3 قیمت در روند نزولی گام اصلاحی است و اصلاح قیمتی با شدت کمی صورت گرفته است.

در اواخر فروردین ماه 1401 قیمت به سقف کانال نزولی رسیده و خریداران در گام اصلاحی توانایی رقابت با فروشنده را نداشتند، در نتیجه قیمت شروع به افت می­کند. حال اینکه با توجه به بررسی هایی که بالاتر انجام شد می توانیم کف کانال را که اعتبار آن به اثبات رسیده است را برای هدف گام نزولی آخر که در حال اتمام است در نظر بگیریم. بنابراین همچنان نمی­توان به وضعیت روزهای آینده ی سهام بانک تجارت امیدوار بود.

از آنجایی که بازار سرمایه ایران بازاری یک طرفه است در گام های نزولی قیمت نمی توان دست به فروش استقراضی زد و باید تا اتمام روند نزولی صبر کنیم به همین دلیل با توجه به توضیحات داده شده سهام بانک تجارت به لحاظ تکنیکالی مطلوب به نظر نمی­رسد.

لازم به ذکر است که مطلب فوق صرفا تحلیل بوده و هیچگونه پیشنهاد خرید و فروش نسبت به سهم مورد تحلیل داده نشده است.

 

امتیاز شما به این مطلب
میانگین امتیاز ها از 11 نفر 5/5
آخرین مقالات
نظر خود را با ما در میان بگزارید