تحلیل تکنیکال نماد شکربن

تحلیل تکنیکال نماد شکربن

تحلیل تکنیکال نماد شکربن

شرکت کربن ایران با نماد شکربن با سرمایه ثبتی 638 میلیارد تومانی است که در صنعت تولید دوده مورد نیاز صنعت لاستیک­ سازی فعالیت دارد. محل اصلی فعالیت کارخانه این شرکت در اهواز واقع شده و از شرکت­های وابسته به شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی می­باشد.

در بررسی نمودار تکنیکال تعدیل شده­ ی شکربن مانند سایر نماد­های بورس تهران، نمودار در تابستان 1399 پس از یک رشد چند صد درصدی به سقف قیمتی رسیده و پس از آن نزدیک به 60 درصد ریزش قیمتی در سهم اتفاق افتاده است. پس از این اتفاق مشاهده می­شود که قیمت در یک کانال صعودی قرار گرفته و چندین بار با سقف و کف­های این کانال محصور برخورد داشته و به آن اعتبار بخشیده است.

همانطور که در تصویر مشاهده می­شود قیمت با توجه به اینکه در یک کانال صعودی قرار دارد نتوانسته است سقف قبلی خود را به سمت بالا بشکند و تنها در دومین تلاش خود توانسته مقداری از سقف قیمتی سال 1399 بالاتر برود اما این سقف قیمتی یک مقاومت بزرگ برای سهم محسوب شده و محدوده ­ی 430 تا 480 تومان را پس از 3 بار تلاش نتوانسته رد کند.

قیمت در دو تلاش آخر خود از ابتدای مهر 1399 تا اواخر دی ماه همان سال بیش از 100 درصد رشد قیمتی داشته و بعد از آن تا اواخر اردیبهشت 1400 نزدیک به 50 درصد اصلاح قیمتی داشته و برای بار دوم نیز از ابتدای خرداد 1400 با رشد نزدیک به 110 درصدی به سقف کانال مفروض رسیده که تقریبا آخر شهریور 1400 بوده و برای بار دوم نیز تا کف کانال اصلاح قیمتی داشته است.

به این ترتیب، قیمت اواخر سال 1400 به سقف کانال فرضی رسیده و در 22 اسفندماه 1400 دست به افزایش سرمایه زده است، پس از آن با یک گپ قیمتی کار خود را آغاز کرده و چند روز پس از افزایش سرمایه به مجمع عمومی عادی سالیانه رفته و تقسیم سود داشته است. در حال حاضر به نظر می­رسد قیمت بار دیگر در حال نزدیک شدن به کف کانال فرضی است که با توجه به حرکت­های قبلی که قیمت پس از تماس با کف کانال داشته است می­توان پیش بینی کرد که احتمالا به سمت سقف کانال فرضی رشد کند.

باید در نظر داشت که در صورت رشد قیمت، مقاومت های بزرگی سر راه نمودار هستند که در صورتی که موفق به عبور از آن­ها شود می­تواند تا محدوده ­ی 530 تومان رشد کند. مقاومت­های استاتیک پیش رو محدوده ­ی 400 تومان و 470 تومان می­باشند.

امتیاز شما به این مطلب
میانگین امتیاز ها از 7 نفر 5/5
آخرین مقالات
نظر خود را با ما در میان بگزارید