تحلیل تکنیکال نماد سصوفی

تحلیل تکنیکال نماد سصوفی

تحلیل تکنیکال نماد سصوفی

سیمان صوفیان با نماد سصوفی پس از سقف سال 1399 ، در یک کانال نزولی در نوسان بوده است که چندین بار به سقف و کف این کانال فرضی واکنش نشان داده و به آن اعتبار بخشیده است.

برای تحلیل آینده ی سهم نیاز است مروری بر گذشته و اتفاق های نمودار تکنیکال داشته باشیم.

رشد قبلی که سهم در این کانال داشته است به لحاظ زمانی تابستان سال 1400 اتفاق افتاده که صنعت سیمان با قطعی برق مواجه شد و همزمان با ورود سیمان به بورس کالا بود که کمبود سیمان و تقاضا برای سیمان باعث رشد قیمتی سیمان و قیمت سهم آن­ها شد. در این میان سصوفی همانطور که نمودار مشاهده می­شود از حوالی 1000 تومان شروع به رشد کرد و به 2000 تومان رسید که این سقف قیمتی ابتدای شهریور ماه است.

پس از آن قیمت شروع به اصلاح عمیقی کرده و بیشتر رشد خود را پس گرفت. اما این اصلاح قیمت زمان بیشتری صرف کرد و ضعف فروشنده زمانی که قیمت به کف کانال فرضی رسیده است مشاهده می شود ، این موضوع باعث تقویت اعتبار کانال فرضی شد.

پس از افت اخیر قیمت یک­بار­دیگر نوبت به قطعی برق، کمبود سیمان و تقاضا در فصل تابستان رسید که اینبار خریداران زود­تر دست­ به ­کار شده و از ابتدای بهمن 1400 شروع به خرید این سهم کرده اند. این نشان می دهد که خریداران از خیز قبلی سهم درس گرفته و زودتر دست به کار شده اند. در حال حاضر نیز قیمت سهم از حوالی 1000 تومان رشد کرده و به سقف قبلی خود رسیده است. اما قیمت حوالی سقف قبلی خود دست به اصلاح زده و در یک الگوی کلاسیک در جا زده است. به نظر می رسد که قیمت برای گام آخر خود خیز برداشته و می خواهد به سقف کانال برسد.

این در حالی است که قیمت درگیر یک مقاومت استاتیک است که سقف قبلی تشکیل داده و در صورتی که بتواند پر قدرت مقاومت استاتیک و الگوی استراحتی کلاسیک خود را رو به بالا بشکند می تواند تا سقف کانال فرضی رشد کند. پس از آن باید دید که آیا خریداران قادر به شکستن سقف کانال صعودی هستند یا خیر ، در صورتی که قادر به شکستن سقف کانال نباشند قیمت می تواند مرحله به مرحله به حمایت های استاتیک و داینامیک خود اصلاح کند.

امتیاز شما به این مطلب
میانگین امتیاز ها از 7 نفر 4.4/5
آخرین مقالات
نظر خود را با ما در میان بگزارید